Megvenni, forgalomba helyezni és átírni is drágább január elsejétől az új autók többségét.
A héten kiadott árlisták szerint a magasabb és immár áfával is terhelt regisztrációs adó miatt a kisautókért ötvenezer forinttal, a középkategóriás modellekért akár 120 ezer forinttal többet kell fizetni. Az importőrök egy része még kivár, de többségük már most bejelentette, hogy a magasabb közterheket részben vagy egészében áthárítja a vevőkre.
A tavaly beérkezett autókat még azonos áron kínálják.
Tíz év óta először tavaly esett vissza Magyarországon az eladott új autók száma. Nem végleges adatok szerint 2004-ben 204 ezer új személygépkocsi kelt el, ez két százalékkal kevesebb az előző évinél. Az importőrök idén is piacszűküléssel számolnak.
A magasabb adó mellett az autókat drágíthatja még az Európai Unió piacán októberig tartó árharmonizáció, amely különösen a nemzetközi összehasonlításban olcsó kisautókat érinti. Emellett a nagyobb személygépkocsik átírási illetéke köbcentiméterenként 15 forintról 20 forintra emelkedett, és másfélszeresébe, vagyis hatezer forintba kerül a forgalmi engedély és a törzskönyv.
Kitalálja, hol járunk? Nem költői a kérdés: mi sem tudjuk
Minden év végén arra kérjük olvasóinkat, hogy segítsenek megfejteni a Fortepan oldalára felkerülő képekhez kapcsolódó információkat. Most is.