Az amerikai légiposta pilótája előző nap reggel nyolc óra előtt pár perccel szállt fel New Yorkban. Spirit of St. Louis nevű egymotoros légcsavaros gépe a tartalék üzemenyagtól túlterhelten csak küszködve tudott felemelkedni a felázott, sáros kifutópályáról.
A következő 33 és fél óra hajmeresztő izgalmak sorozatát hozza: hol 3000 méter magasban a felhők felett, hol pár méterrel a hullámok felett, jegesedéssel küzdve, vagy órákig a ködben vakon repülve éri el pilóta és gépe Európa partjait – Lindbergh később mindig „mi”-ként hivatkozott gépére és magára, ha az útról beszélt.
A sikeres repülőúttal az azonnali világhírnév mellett Charles Lindbergh elnyerte a 25 000 dolláros jutalommal járó Orteig-díjat is. A díjat Raymond Orteig szállodatulajdonos annak a pilótának ajánlotta fel 1919-ben, aki először repüli végig megszakítás nékül a New York és Párizs közötti utat.
Többen is próbálkoztak a kitűzött feladattal, hat ismert és tapasztalt pilóta az életével fizetett a kísérletek során, míg Lindbergh teljesítette, ráadásul egyedül a távot.
Korabeli filmfelvételek a repülésrő – jól látható, ahogy felszállás előtt a túlsúlyos gép pattog a sáros kifutón.
AJÁNLOTT LINKEK:
Lindbergh kettős élete (Múlt-kor)
Charles Lindbergh emlékoldal (angol)