Az osztrák ékszerész, Ernst Paltscho az 1920-as években, az art deco fénykorában ért pályája csúcsára: a kifinomult geometrikus formák színpompás természetből vett motívumokkal találkoztak a munkáin. Nem csoda, hogy az osztrák, valamint a magyar arisztokrácia előszeretettel rendelt tőle ékszereket, de készített az angol és a görög királyi család számára is kiegészítőket. Ma aukciósházakban és múzeumokban lehet Paltscho-ékszereket találni, előbbiektől akár milliós áron juthatunk hozzá egy-egy brosshoz vagy karkötőhöz.
Az art deco már az első világháború előtt bontogatta a szárnyait – leváltva a szecesszió buja ornamentikáját -, de a háború borzalmai és nélkülözése után indult csak igazán világhódító útjára. Az eleganciát és a fényűzést reklámozta a stílusirányzat, mégis letisztult formákkal dolgozott.
A kacskaringós indák és végeláthatatlan növényminták helyett az egyenes, merevebb vonalvezetés és a kifinomultság jellemezte. Az art deco megjelent az építészetben, a bútorok stílusában és az ékszerekben is. Az 1925-ös párizsi Iparművészeti Kiállítás (Exposition internationale des arts décoratifs et industriels modernes) után már nem volt megállás: mindenkihez eljutott a dekoratív stílus, és a modern építészet egyik úttörője, Le Corbusier örökre ráragasztotta az irányzatra a rövidített art deco nevet egyik cikksorozatában.
A nők ráadásul ebben az időben hajították messzire a fűzőiket, a politikai egyenjogúságért harcoló szüfrazsettek a társasági eseményeken is igyekeztek meghökkentő darabokkal felhívni magukra a figyelmet. A kor fiatalságának az art deco egyértelműen a luxust jelentette. A robosztus arany ékszereket az art decóban lecserélte a platinára, ami lehetővé tette, hogy aprólékos darabokat készíthettek az ötvösök.
Ebben az új, pezsgő világban alkotta legszebb munkáit Ernst Paltscho (1858-1929), aki ötvöscsaládba született: édesapja, Karl főleg ezüst tárgyairól volt híres.
A királyok ékszerészének is hívott Ernst Paltscho zsenialitása abban rejlett, hogy a hideg platinát és fekete köveket színes drágakövekkel oldotta, valamint a geometrikus formákat a ametiszt, rózsakvarc, koráll, karneol virágokkal, levelekkel és gyümölcsökkel dobta fel a színes zománc felületen. Az új formákhoz elképesztő precizitás társult, és Paltscho fiának marketingérzéke sem jött rosszul. Erwin Európában és Amerikában is vásárokon, kiállításokon népszerűsítette az ékszereket, amelyek ma már komoly értéket képviselnek, múzeumokban találjuk őket, és árveréseken licitálhatunk rájuk milliókért.