A metró projekt igazgatója, Gulyás László elmondta: a Keleti pályaudvar-Kelenföldi pályaudvar közötti első szakasz alagútfúrási időpontjának kezdete csak hetek múlva a kivitelezési tervek és a konkrét ütemterv elkészülte után válik ismertté. Korábban a főpolgármester ennek idejét augusztusra, szeptemberre tette.
Az bizonyos, hogy a szerződés aláírását követő 18 héten belül Budapestre érkeznek a fúráshoz szükséges berendezés első elemei. A szerződés szerint az első szakasz két alagútja 143 hét alatt készül majd el. Ez idő alatt tárgyalást folytatnak a fúrást végző Bamco Konzorciummal a második szakasz, a Baross tér-Bosnyák tér közötti alagutak fúrásával összefüggő kérdésekről – mondta Gulyás.
A metróalagút-tender december 12-ei eredményhirdetésekor a francia-német-osztrák-magyar cégek alkotta Bamco Konzorcium 207,4 millió eurós ajánlatát sorolta első helyre a BKV Zrt. A tender eredményét megtámadta a pályázatból kizárt Taisei Corporation, amely 20 millió euróval olcsóbb ajánlatot tett.
A tervek szerint 2009 december végétől az első, egy évvel később pedig a második szakaszon is utasokat szállít a 4-es metró.
