A New York Times azt írja, a Facebook felvett egy PR-céget, amelyik azzal próbálta lejáratni a közösségi oldalt kritizálókat, hogy Soros Györgyhöz kötötte őket.
A Facebook ellen az utóbbi időben egyre több komoly kritika fogalmazódott meg, miután egymás után többször derült ki, hogy alig figyelnek a felhasználók személyes adataira. Az oldal menedzserei ezeket a kritikákat szerették volna menedzselni, de ezzel párhuzamosan vissza is akartak vágni a kritikusoknak.
A Facebook az utóbbi időben egyre többet alkalmazta a Definers Public Affairs nevű PR-céget Washington D.C.-ből. A céget republikánus elemzők alapították, és az úgynevezett opposition researchre specializálódtak.
A Definers egyik taktikája az volt, hogy más techcégekről kritikus cikkek tucatjait jelentették meg, hogy eltereljék a figyelmet a Facebookról. A cikkek a NTKNetwork.com nevű oldalon jelentek meg, ami úgy néz ki, mint egy híroldal, de a PR-cég csinálja. Szerencsére a Breitbart így is rendszeresen szemlézi őket.
Ezért az őket felhívó újságíróknak folyamatosan Sorosra utalgattak, és arra bíztatták őket, hogy nézzék meg, milyen pénzügyi kapcsolatok vannak Soros és a kritikusok között.