Az Indexnek beszélt egy rakodómunkás arról, hogyan fosztják ki a csomagokat Ferihegyen. Mint mondta, a csomagok nyitogatása nem a reptér épületében történik, a csomagfeladás útja végig be van kamerázva, a „nyúlkálás” akkor kezdődik, amikor a csomag az épületből a repülőgép felé indul.
A munka több évtizedes rutinnal folyik, a rakodók háromfős brigádokban dolgoznak: egyikük lenn a futószalagra rakja a bőröndöket, ketten pedig a csomagtérben tevékenykednek, közülük az egyik a rakodó, másik a nyitogató. Utóbbi a munka elején falat épít a nehezen felnyitható csomagokból.
A legösszetettebb feladat a rakodóé, mivel szüksége van fizikai erőre ahhoz, hogy levegye a csomagokat a futószalagról, illetve jó megérzésre és rutinra is, hogy gyorsan eldöntse, ígéretes bőröndről van-e szó. Ha nem, a poggyászt elhelyezi a csomagtérben, ha viszont értékesnek találja, az épített fal mögé dobja, ekkor jön a fosztogató, aki gyorsan kinyitja, majd átkutatja a bőröndöt, végül pedig visszazárva a többi közé teszi.
A megszólaló szerint rendőrök időnként ellenőrzik őket, de őket a legkönnyebb kiszúrni, mivel a reptéren minden kocsin van valamilyen cégjelzés, így ha civil autót látnak, egyértelmű, hogy azok rendőrök.
A poggyásztérben dolgozó biztonsági őrök kamerával rögzítik az eseményeket, de a rakodók szólnak nekik, mikor fordítsák más irányba a kamerát.
A megszólaló férfi a csomagfosztogatás okaként a munkások alacsony bérét és a munkaerőhiányt nevezte meg, szerinte a gyakorlat könnyen megszüntethető lenne, ha megfizetnék az embereket.
A portál forrása közölte, azért volt hajlandó beszélni, mert a reptéri állapotok idővel azt is bűnbe sodorják, aki amúgy becsületesen végezné a munkáját.
Kiemelt kép: MTI Fotó/Földi Imre