Hogy hogy kerül ide Kodály és az ő módszere, az nem teljesen világos. Hacsak azért nem, mert az öreg mestertől megtanultuk, hogy a „zene mindenkié”. Így a filmeseké is. Például Szimler Bálinté és Rév Marcellé. A két fiatal gondolt egyet, és belekezdett egy audiovizuális projektbe, amelynek lényege, hogy időnként (a tervek szerint kéthetente) forgatnak magyar és külföldi előadókkal egy klipet. Pontosabban – s talán ez a lényeg –, nem is klipek ezek, hanem kis filmetűdök, amelyeknek az alapját ugyan a zene adja, de lényegük a sajátos hangulatú, egyszerűségre törekvő képi világban keresendő.
Turbo – City of satellites from Kodály Method on Vimeo.
„A Kodály-Method célja, hogy a felvételek mind zeneileg, mind képileg exkluzívak, egyszerűek és egyszeriek legyenek, az interpretáció különlegességére helyezve a hangsúlyt. Zenei élményeket támogatunk meg adekvát vizuális ötletekkel, egyúttal igyekszünk minden előadónak/zenekarnak a személyes oldalára fókuszálni.”– mondják az alkotók.
Jelenleg a honlapon a Volkova Sisters, az Akkezdet Phiai, a Turbo és a Zagar produkcióinak sajátos feldolgozása látható a honlapon. Az utóbbi videót például a Keleti pályaudvar éttermében forgatták, a fiatalokból álló erkélykórussal megerősített Turbo-etűdöt egy háztetőn, az Akkezdet Phiai pedig egy házibuliban áll neki a Zenebuddhizmusnak. Talán a legérdekesebb a Volkova Sisters klipje, amelyben egyfajta meghökkentő dimenzióváltást próbáltak bemutatni az alkotók – naná pofonegyszerű megoldással.
Érdemes el-ellátogatni a honlapra, mert tényleg sajátos film- és zenei világgal találkozhatunk itt, ami nem hasonlít sem a Nóta TV-ből, sem az MTV Musicból megismert vizuális kódokra. Inkább a filmes világban kereshetjük a gyökereket, de ott meg, tényleg: mit keres Kodály?