Gazdaság

Még több magyar vásárolt be külföldön

Meglepő adatokra bukkant az Azénpénzem.hu a KSH első félévi, a turizmust bemutató anyagában. Kiderült, hogy a magyar magánszemélyek 2018 második negyedévében 5,6 millió alkalommal utaztak a határon túlra, ami 10 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Ráadásul az utazások kétharmadát az egynapos (főként vásárlási célú) utak adták. A magyarok a szomszédos országokat, közülük is Ausztriát, Szlovákiát vagy Ukrajnát keresték fel. Úgy tűnik tehát, hogy a gyenge forint sem akadályozza az itthonról induló bevásárlóturizmust.

A megfejtés az lehet, hogy bár a forint ugyan elég gyenge, de a többi országhoz képest igencsak magas az itthoni áfateher. Az említett kedvelt célországokban a kisebb áfakulcs elméletben majdnem 6 százalékkal alacsonyabb árakat hozhat. Persze azért nem ilyen egyszerű a képlet, szélesen szórnak a kinti árak a magyarországihoz képest. De úgy tűnik, van amiért érdemes kirándulni egyet.

Júniusban egyébként befelé is érzékelhetően nőtt a bevásárlóturizmus.

Kiemelt kép: Vásárlók sétálnak a parndorfi McArthurGlen Designer Outlet bevásárlóközpontban. MTI / Nyikos Péter

Ajánlott videó

Olvasói sztorik