Kultúra

Hárommillió dolláros jótékonysági letöltést produkált a U2

Mindössze 36 óra alatt több mint 3 millió dollárt (681 millió forint) gyűjtött a U2 együttes új dala az AIDS elleni globális harc támogatásához.

A világhírű ír rockegyüttes Invisible című száma a tengerentúli profi amerikaifutball-liga (NFL) vasárnapi döntőjén, a Super Bowlon debütált a Bank of America reklámjában. A premiert követő egy órában több mint egymillió felhasználó töltötte le ingyenesen a számot az iTunes online zeneboltból, és a helyi idő szerint hétfő éjfélig tartó határidőig további kétmillióan éltek az ingyenes letöltés lehetőségével.

A kezdeményezés lényege az volt, hogy az Egyesült Államok második legnagyobb bankja minden letöltés után egy dollárral támogatta az AIDS, a tuberkulózis és a malária elleni küzdelmet finanszírozó világalapot (Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria). Az Invisible című dal így több mint 3 millió dollárt gyűjtött a szervezet számára.

A felhasználók most már 1,29 dollárért (290 forint) vásárolhatják meg a számot az iTunes-on és a bevétel egésze a világalaphoz kerül – olvasható a U2 együttes frontembere, Bono által 2006-ban létrehozott (RED) nevű jótékonysági alapítvány közleményében. A Bank of America, a (RED) és a U2 zenekar egy összefogás keretében több mint tízmillió dollárral fogja támogatni az AIDS elleni harcot a következő két évben.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik