Az Európai Bizottság nyomására a Coca-Cola megnyitja az európai üdítőital-piacot a nagyobb verseny előtt. Ezzel az unió és a cég között öt éve tartó versenyjogi vitára tesznek pontot.
Mario Monti uniós versenybiztos kedden, a cég vezetőjével folytatott brüsszeli tárgyalásait követően közölte, hogy a Coca-Cola megváltoztatja rabatt-rendszerét az EU-ban, a fogyasztók ezáltal az üzletekben és vendéglátóhelyeken nagyobb üdítőital-választékot találnak majd.
Az óriáscég lemond arról, hogy a jövőben árengedménnyel serkentse a vásárolt mennyiség növelésére a kereskedelmi egységeket és ezentúl lehetőség lesz arra is, hogy a boltok csak egy-két kiválasztott Coca-Cola terméket árusítsanak, megszűnik a „mindent vagy semmit” elv. A cég véget vet a kizárólagos szerződéseknek, és az üzletekben ingyenesen elhelyezett hűtőiben egyötöd részt átenged a versenytársak termékeinek.
Monti szerint a cél, hogy az ár és a személyes ízlés alapján választhassanak a fogyasztók Coca-Cola terméket, ne pedig azért, mert kizárólag az van a polcokon.
A végleges uniós döntés előtt – amely tavaszra várható – a versenytársak még véleményezhetik a piacnyitás tervét. A nagy rivális PepsiCo Inc. máris üdvözölte a döntést, közölve, hogy az “jelentős változásokhoz” vezet majd a 17 milliárd euró éves forgalmú európai üdítőital-piacon.