„Napjainkban széleskörben elfogadott a nézet, hogy ha az üzleti megfontolások maradnak elsődlegesek, akkor értékes természeti erőforrásaink felhasználása hamar túllép földünk teljesítőképességén. Extrém időjárás, természeti katasztrófák, a klímaváltozás hatásainak csökkentésére és az alkalmazkodásra tett sikertelen kísérletek benne vannak az öt legrizikósabb tényezőben, mind az előfordulás valószínűsége, mint a hatás tekintetében.” – mondta Virgine Helias, a Procter & Gamble Globális Fenntarthatósági Részlegének alelnöke, a Világgazdasági Fórum legújabb Globális kockázatok című jelentése nyomán.
A P&G hisz abban, hogy fejlődő környezetünkben a bevett szokások azonnali változtatására és új üzleti modellek létrehozására van szükség, hogy lehetővé váljon a felelősségteljes fogyasztás, és új értékek jöhessenek létre. Éppen ezért a cég felelősséget és vezető szerepet vállal ezen a területen, és folyamatosan növelni kívánja célkitűzéseit a fenntarthatóság érdekében.
“A P&G közel két évszázaddal ezelőtti alapítása óta mindig osztoztunk abban a hitben, hogy az általunk létrehozott márkák jobbá tehetik a világot. – tette hozzá Helias. – Hisszük, hogy képesek vagyunk felelni a felmerülő, jót és a növekedést célul kitűző igényekre. Az általunk kiszolgált ötmilliárd ember egyedi felelősséget és lehetőséget jelent számunkra, hogy innovációs képességeinkkel támogassuk a párbeszéd létrejöttét, befolyásoljuk a hozzáállást és megváltoztassuk a viselkedést, és így hozzásegítsük termékeink felhasználóit a pozitív változások eléréséhez.
De mit is jelent a fenntarthatóság ezen a szinten?
A vállalat szerint a működési folyamatokban megvalósuló fenntarthatóság majdnem olyan fontos, ha nem még fontosabb, mint a fenntarthatósági stratégiák kialakítása és a folyamatos innováció megvalósítása. Az utóbbi években jól látható fejlődésen ment keresztül ez a terület, elősegítve a P&G 2020-as céljainak beteljesítését, amelyek fókuszában a klíma, a víz és a hulladék áll. A biomasszából nyert áram és szélenergia által működő üzemek, az üvegházhatású gázok kibocsátásának és a gyárak által felhasznált víz mennyiségének csökkentése mind hozzájárultak a pozitív eredmények eléréséhez. A vállalat gyárainak 80%-a már nem termel hulladékot a szeméttelepek részére, és nagyjából személyenként 1,5 liter vizet spóroltak meg víz-megóvási tevékenységükkel, amely által a gyártás során 27%-kal csökkent a vízfelhasználás az üzemekben.
A P&G 2030-ra tovább kívánja csökkenteni a gyártás okozta ökológiai lábnyomát, a 100%-ban megújuló energiával működő üzemeivel az üvegházhatású gázok kibocsátása felére fog csökkenni. A vállalat egy cirkuláris vízfelhasználás kidolgozására törekszik, amelynek nyomán legalább 5 milliárd liter víz származik majd körkörös forrásokból.
A P&G mottója szerint a jövő sikeres vállalkozási a fenntartható vállalkozások lesznek. Ez az egyetlen járható út – állítják.
“Az eddig elért eredményeinkre támaszkodva, fenntartható fejlesztéseinkre fókuszálva, partneri együttműködések és az új cirkuláris megoldásokért tett egyesített erőfeszítéseink által jelentős fejlődésen megyünk keresztül, így fokozatosan közelebb kerülünk céljaink eléréséhez és a pozitív változáshoz, amit látni szeretnénk a világban.” – foglalta össze az alelnök.
Ezek megvalósításának egyetlen módja, ha mindenki aktívan részt vesz benne. A világnak mindenkire szüksége van ezen az utazáson, éppen ezért a vállalat eltökélt szándéka, hogy aktívan bevonja, támogatja és jutalmazza munkavállalóit, felismerve és méltányolva erőfeszítéseiket.