Az NRC piackutató együttműködési megállapodást írt alá a legnagyobb online médiavásárló ügynökségekkel – az OMD-vel, a Kirowskival, és a MindShare Digitallal. Így azok a Visitor Media Research (VMR) kutatások eredményeire támaszkodnak majd online médiatervezésükkor.
A honlap tulajdonosok a VMR kutatás eredményeiből megismerhetik saját látogatóikat, ezáltal hatékonyabban értékesíthetik média felületeiket, illetve megalapozhatják a honlap tartalom-menedzsmenttel kapcsolatos döntéseiket. A hirdetők és az interneten jelenlévő vállalatok hatékony és részletes online marketingstratégiát és kampányt dolgozhatnak ki a VMR-re támaszkodva.
A VMR 2005 online látogatói médiakutatás adatfelvétele legalább 300 mintavételi ponton indul el 2005 februárjának első hetében. Majd ezt követően hetente legalább egyszer internetezők körében végzik. A vizsgálat a csaknem 90 vizsgált honlap és portál látogatóira koncentrál. Az online kérdőíves felmérésben minimum 10 ezer fő vesz részt.
Inkább a magas jövedelmű, diplomás, budapesti fiatalok interneteznek
A piackutató cég 2004-es adatai szerint csökkennek a különbségek az internetezők és a teljes népesség demográfiai jellemzői között. Folyamatosan csökken a férfiak aránya az internetezők között, de még mindig többségben vannak – jelenleg a hetente legalább egyszer internetezők 45 százaléka nő és már csak 55 százaléka férfi.
Különbségek is megjelennek az internetet használók és a teljes lakosság között. Az internetezők körében szignifikánsan több felsőfokú végzettséggel rendelkező, Budapesten élő és fiatal korosztályba (18-29 év) tartozó található. Továbbá ebben a csoporban többen vannak a magasabb jövedelemmel és jobb vagyoni helyzettel rendelkezők, mint a teljes népesség körében.
Az elmúlt 4 év adataiból kiolvasható, hogy a felhasználók egyre tudatosabban használják az internetet, amely egyrészt az internet-kultúra terjedésével, másrészt pedig a szélessávú internet elterjedésének köszönhető.
Dinamikusan fejlődik az online hirdetési piac
A hazai internet egy másik mutatója, a online hirdetési piac vezető szereplőinek – az Axelero Internet által kiadott [origo], az Index, a Ringier Online, és a Sanoma Online – értékesítési adatain alapuló Online Hirdetési Index szerint 2004 első félévében az online piac 1 milliárd forintot meghaladó forgalmat bonyolított le, ami 60 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakának 626 millió forintos forgalmához képest. Az NRC felmérése szerint az online hirdetés idén várhatóan 3,5–,3,7 milliárdos szeletet hasít ki a teljes reklámtortából, amely éves szinten 40 százalékos bővülést jelent. Az internetes hirdetési piac az NRC szerint az utóbbi két esztendőben összesen 65 százalékos mértékben bővült.
Bár a teljes hirdetési piacból egyelőre csupán 2-3 százalék jut az online médiumokra, a jelenlegi fejlődési ütem alapján ez a szám a közeljövőben többszörösére nőhet.
