A BMW által felajánlott 12 ezer euró jutalommal járó elismerést hetedik alkalommal ítélte oda a nemzetközi zsűri, amely a rangos eseményen kiállító kortárs alkotók előzetesen kiválogatott húsz pályázatából díjazta a legjobbat.
Az Elektromos vízió témában meghirdetett pályázaton Ősz Gábor Állandó napfény (Permanent Daylight) című különleges, camera obscurát használó kísérletező sorozata bizonyult a legkiválóbbnak, amelyben a mesterséges fény és az építészet kapcsolata kerül a középpontba.
A nyolcvanas években festőként indult, Amszterdamban élő magyar fotóművészt a párizsi Loevenbruck Galéria képviseli a vásáron. A győztes munka alapjául az Amszterdam határában található üvegházak szolgáltak, amelyeket a nővények fejlődése érdekében éjjel is különleges fényekkel világítanak meg.
A Paris Photo csütörtökön nyílik meg a nagyközönség számára. A Louvre múzeumának üvegpiramisa alatti 3 ezer négyzetméter alapterületű kiállítótérben 14. alkalommal rendezik meg a fotóművészet egyik legjelentősebb éves találkozóját, amelyre november 21-ig csaknem 40 ezer látogatót várnak a szervezők.
A vásár programjaihoz számos múzeum és galéria csatlakozik, idén egyik kiemelt helyszín a Párizsi Magyar Intézet. Az esemény központi kiállításának tematikája Közép-Európa, plakátján André Kertész egyik fotója szerepel.
A központi kiállításon kívül – ahol csaknem száz művész munkái láthatók – a közép-európai fotósok alkotásai közül a 25 országból érkezett 106 kiállító (91 fotógaléria, illetve ügynökség és 15 művészeti kiadó) standján pénztárcájuknak és ízlésüknek megfelelően átlagosan 300 és 100 ezer euró között válogathatnak a fotó szerelmesei az egyre drágábban kínált vintázs képek (korabeli, eredeti előhívású felvételek) között. Magyarországot idén három galéria, a Vintage, a Faur Zsófi – Ráday Galéria és a Lumen Galéria külön standdal képviseli.
AJÁNLOTT LINKEK:
Ősz Gábor díjat kapott a Paris Photón (Artportal)
Ősz Gábor munkái (Fotóművészet)