Üzleti tippek

Internet? Jelen lenni!

A hazai cégek internethasználatát a GVOP pályázattal támogatja, a szolgáltatók szinte mindegyike pedig a legkülönfélébb lehetőségeket tartalmazó szolgáltatáscsomagokkal.

A hazai, ötnél több embert foglalkoztató vállalkozások több mint háromnegyede ugyan kapcsolódik az internethez, mégis kevés cég szerepel saját oldallal a világhálón, s amelyek jelen vannak, azok sem használják ki a legtöbb esetben a lehetőségeket. A Gazdasági Versenyképesség Operatív Programja az internetes megjelenésben is segíteni szeretné a kis- és középvállalatokat. A támogatás mértéke a projekt elszámolható összes költségének legfeljebb 50 százaléka, pályázatonként minimum 5 millió, maximum 100 millió forint.

A támogatott célok között szerepel a tartalmak többnyelvű megjelenítése, idegen nyelvű tartalmak adaptálása és hozzáférhetővé tétele, offline tartalmak online megjelenítése, hagyományos tudás- és információalapú iparágak online működésének kialakítása. Támogatja a program továbbá saját, emelt szintű tartalomszolgáltatást nyújtó honlapok készítését, regionális, ágazati és üzleti tartalomszolgáltatási portálok kialakítását vagy már meglévők továbbfejlesztését.

Nemkülönben az egységes európai elektronikus piactérre épülő nyitott platformú üzleti tartalmak fejlesztését és tartalomcserén alapuló, azt szolgáló B2B rendszerek bevezetését is. A pályázatra december 31-éig folyamatosan lehet jelentkezni.

ADSL vagy bérelt vonal?

Internet adómentesen


A dolgozók juttatásának hasznos és költséghatékony része lehet kis- és középvállalkozások esetében is az internethozzáférés támogatása. Erre 2003 óta van lehetőség. Számos cég kínál a munkaadók számára olyan konstrukciókat, amelyek keretében ez könnyen lebonyolítható. A főleg étkezési utalványairól ismert Accor Services internetutalványt is kínál, amely többféle konstrukcióban otthoni modemes internetelérést tesz lehetővé. Ugyanez az adójogszabály inspirálta az UPC Dolgózónet nevű csomagját is, amely a munkaadók és a munkavállalók számára egyaránt megtakarítást jelent. A T-Online Magyarország kétféle megoldást is kínál a dolgozók otthoni internet-hozzáférésének támogatására: az internetutalványt, valamint a munkavállalói internetflottát. Mindkét megoldás népszerű a munkadók körében, tájékoztatott Civin Péter, a T-Online marketingvezetője: „Az internetutalványokat már mintegy havi 18 millió forint értékben váltják be a felhasználók, míg a munkavállalói internetflotta biztosítására több mint 500 céggel kötöttünk szerződést.”

Az internetkapcsolathoz szinte minden szolgáltató számos csomagot kínál cégek számára. „Kis- és középvállalkozásoknak elsősorban ADSL csomagjainkat ajánljuk – igazít el az ajánlatok között Zsembery György, az Invitel marketingvezérigazgató-helyettese. – A bérelt vonali internetkapcsolat azoknak a – többnyire nagyvállalati szegmensbe tartozó – cégeknek megfelelő, amelyeknek szükségük van a nagy megbízhatóságú, szimmetrikus internetkapcsolatra.” A több telephelyes középvállalatok számára a telephelyek közötti adatkommunikáció megvalósítására megfelelő megoldás lehet a NetPartner IP Sec szolgáltatás, amely a nyilvános internetkapcsolaton teremt biztonságos, titkosított adatkommunikációs csatornát, illetve az AdatPartner IP VPN szolgáltatás. Ez olyan ADSL kapcsolat, amely kizárólag adatkommunikációra szolgál, nem használja a nyilvános internetet.

A kapcsolaton kívül a szolgáltatók további szolgáltatást is nyújtanak. „A webmegjelenés alapvető feltétele egy jól hangzó domainnév, amellyet az üzleti levelezéshez és weboldalhoz is fel lehet használni” – ad tanácsot Civin Péter, a T-Online marketingvezetője. A T-Online a világhálón való megjelenéshez komplett csomagot kínál kis- és középvállalatok számára. Webhoszting szolgáltatása magas szintű megjelenést tesz lehetővé: minden szolgáltatást tartalmaz, ami szükséges a honlapépítéshez. Nevezetesen: a webtárhelyet, email-címeket, könnyen használható és kényelmes weblapvarázslót, valamint a cég által választott internetes címet.

Webáruház

Az internethasználat további lépcsője, ha a cég nemcsak megjelenik az interneten, hanem értékesítési csatornaként is felhasználja. Az [origo] webáruháza arra kínál lehetőséget, hogy bármely vállalkozás szoftver- és hardverbefektetés nélkül vehessen részt az e-kereskedelemben.

A kulcsrakész megoldás nemcsak a leglátogatottabb magyar portál bevásárlóközpontjának több mint 25 000 regisztrált vásárlójához jut el, hanem a honlap minden olvasója, valamint a [vizsla24] keresőjének felhasználói is könnyen rábukkanhatnak a keresett termékre. A szolgáltatás már kevesebb mint havi 20 000 forintért igénybe vehető, emellett a megvalósult eladások értékének 3 százalékát kell befizetni.

Az internet a marketing- vagy éppen a HR-politika eszköze is lehet. A Carnation például 2005 nyarától értékesít a kis- és középvállalatok valós igényeire szabott megoldásokat. Ilyen a direkt e-mail marketing (Carnation emailPOWER) és az elektronikus munkaerő-toborzó (Carnation hrPOWER) szoftver. Ezek igény esetén havidíjas előfizetés keretében is megrendelhetőek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik