A vállalkozás informatikai sikerességét nagyban befolyásolhatja a megfelelő eszközpark. A hardverigények felmérésekor azonban elsősorban az üzleti folyamatokból kell kiindulni. „Az informatikai fejlesztésnek nem szabad öncélúnak lennie” – hangsúlyozza Németh János Pál, a HP Magyarország értékesítési vezetője.
Üzleti célok
Nyomtatócsere
A digitális kommunikáció mellett a nyomtatás még mindig fontos szerepet tölt be bármely vállalkozás mindennapi életében. „Az általunk megfigyelt trend az, hogy az egyfunkciós fekete-fehér lézernyomtatók helyett a vállalkozások egyre inkább színes lézernyomtatót vagy többfunkciós berendezéseket keresnek” – számol be Imre Zoltán, a HP Magyarország termékmenedzsere. A Hewlett-Packard ezért szeptembertől lézernyomtató-csereakciót indít cégek számára.
A kiindulópont lehet egy üzleti cél vagy terv. Ennek alapján lehet a bevételek tervezését és a költségek számszerűsítését elvégezni, majd dönteni az informatikai beruházásról. Ha például a legjobb ügyfélkapcsolatokra pályázik a cég a saját piacán, akkor fel kell mérni, hogy milyen ügyfélkezelési folyamatokat akar bevezetni, ehhez milyen ügyfélkezelő szoftvermegoldásra van szükség és ez középtávon milyen hardverfejlesztéseket igényel. „Ha egy vállalkozásnak nincs saját informatikai igazgatója, szükséges lehet külső tanácsadó bevonása is” – javasolja az értékesítési vezető.
Kommunikáció
A vállalaton belüli hatékony kommunikáció a siker kulcsterülete lehet. A Cisco Systems a közép- és a nagyvállalatok számára Cisco Unity, míg kisvállalkozások és fiókirodák számára a Cisco Unity Express nevű IP-kommunikációs megoldását fejlesztette ki. Az integrált, számos csatornát (e-mail, telefon, fax) egyesítő csomag nemcsak az akadálytalan kommunikációt teszi lehetővé, hanem intelligens megoldásokat is tartalmaz, és az adatbiztonságot is garantálja.
Mobilitás
A kommunikáció mellett a mobilitás is üzleti előnyt jelenthet egy vállalkozás számára. A Cisco Systems és a HP Magyarország is kínál vezeték nélküli megoldásokat. A munkatársak így bárhol kábelrengeteg nélkül tudják végezni munkájukat, s hozzáférhetnek a különböző informatikai erőforrásokhoz.
„A biztonság azonban központi kérdés, feltétlenül törődni kell vele – hívja fel a figyelmet Németh János Pál. – Akár a mobileszközök fizikai eltulajdonítása, akár az adatlopás kockázatot jelent a vállalat számára: ezeket a veszélyforrásokat mérlegelni és kezelni kell.”
Keretes