Az amerikai sajtó 2004-ben az európai utazások népszerűségének csökkenését jósolta. A folyamatosan gyengülő dollár valóban jelentős drágulást jelent az amerikai turistáknak, ha át akarnak ruccanni az öreg kontinensre.
A megduplázódott árak ellensúlyozására a nagy utazásszervező cégek azonnal akcióba léptek, és keresni kezdték azokat a plusz-szolgáltatásokat amelyekkel általános kínálatukat megfűszerezhetik. Ezt a lehetőséget kihasználva – a Tony Curtissel folytatott kampány mellett – a Magyar Turizmus Rt. a tavalyi évben több tekintélyes észak-amerikai túraszervező céget és szakmai szervezetet (Collette Vacations, Carlson Wagonlit Travel, American Tourism Society, Society of Polish American Travel Agents) győzött meg arról, hogy látogassanak el Magyarországra és ismerjék meg személyesen az ország kínálatát. Ennek eredményeként több száz amerikai turisztikai szakember járt nálunk.
A hazánkban szerzett kellemes tapasztalatoknak köszönhetően fokozódott az amerikaiak Magyarország iránti érdeklődése, ami idén sem hagyott alább: számos észak-amerikai országos napilap és szakmai magazin Budapestet állítja szembe a nyugat-európai városokkal, és arra biztat minden utazni vágyót, hogy bölcsen dönt, ha Budapestre utazik, hiszen jóval kevesebb összegért hasonló szépségeket lát és kitűnő vendéglátásban részesül.
„Én majd a gazdáikkal vitatkozom” – év végi sajtótájékoztató Orbán Viktorral, röviden
Balkáni kölcsönök, menedékjog lengyel politikusoknak, per Brüsszellel, korszakos gazdaságpolitikusok, százmilliárdokért költözködő minisztériumok és Magyar Péter a legfontosabb témák között.