Az új biztonsági berendezés egy hétméter hosszú alagút, amely kombinálja a jelenleg létező összes biztonsági ellenőrző berendezés funkcióit – testszkenner, folyadékérzékelő, fémdetektor, robbanóanyag-érzékelő és cipő-átvilágító is. Az utasoknak egyszerűen csak át kell haladniuk rajta, miközben minden szempontból átvilágítják őket.
A Szövetség azt reméli, hogy a biztonsági alagút egyszerűsített változatát már az év vége felé a világ számos nagy nemzetközi repülőterén kipróbálásra üzembe állítják. A teljes rendszer próbaverziója 18 hónapon belül válik tesztelhetővé, és öt éven belül ott lehet a világ összes nagy nemzetközi repülőterén.
Az új rendszer alkalmazásával három kategóriába sorolnák az utasokat, akiket íriszfelismerő technológia segítségével azonosítanak, mielőtt áthaladnának a három, egymás mellett elhelyezkedő alagút valamelyikén.
Az első csoport az “ismert utazóké” lesz, akiket korábban már azonosítottak, az ő esetükben csak röntgenátvilágítás, fém- és folyadékérzékelést végeznek. A “normális utazók” esetében cipőátvilágítást is végeznek, és át kell haladniuk a robbanóanyag-érzékelő detektoron is. Míg azoknak az utasoknak, akiknek a magatartása aggodalomra ad okot, egy olyan alagúton kell átsétálniuk, ahol teljes testszkennert is alkalmaznak majd.