Tech

Eljárt egy Google-alkalmazott szája

Steve Yegge a munkatársak helyett a nyilvánossággal osztott meg egy méretes panaszáradatot - a Google közösségi oldalán a Google közösségi oldaláról.

A Google-nak mostanában nincs szerencséje. Az egy dolog, hogy a főnökök nem igazán használják a Facebook konkurensének szánt Google+-t, az egy másik, hogy a felhasználók is hanyagolják, de az már tényleg kellemetlen, mikor az egyik mérnökről derül ki, hogy képtelen alkalmazni a viszonylag egyértelmű beállításokat.

Az eredetileg zártkörű vitaindítónak szánt bejegyzést teljes egészében itt lehet elolvasni, a türelmetlenebbeknek azonban összefoglaljuk.

Yegge a poszt elején összehasonlítja előző munkaadóját a jelenlegivel, az Amazont a Google-lal, majd miután tisztázta, hogy szerinte mi az a három legnagyobb dolog, amit az elsőként említett vállalat jobban csinál, rátér a Google legnagyobb hibájára.

Elmondása szerint a Google (a legfelsőtől a legalsó szintig) képtelen megérteni a platformok működését, aminek a Google+ a legjobb példája. A G+ szerinte egy “szánalmas utógondolat”, aminek a legnagyobb hibája az volt, hogy nem próbálta meg leutánozni a Facebookot, vagyis csak az indulás után adott arra bárkinek lehetőséget, hogy a Google Plust platformként használva fejlesszen alkalmazásokat a rendszerre. Érvelése szerint a Google+ csapatának menetközben jutott eszébe, hogy jó ötlet lehet valakivel leszerződni arra, hogy írjon az oldalra mondjuk játékokat.

A problémát – általunk összefoglalva – abban látja, hogy a Google nincs ahhoz hozzászokva (és ezért nem is érti), hogy érdemes lehet a munka egy részét elengedni, pontosabban átengedni. Épp az a gond, hogy ehelyett a Google megpróbálja megjósolni, hogy az emberek mit akarnak és azt szolgáltatja.

Steve Yegge legutóbbi bejegyzésében elnézést kért, és figyelmetlenségét annak tulajdonította, hogy a publikálás idején egyrészt már éjfél volt, másrészt nem épp a legtapasztaltabb Google+ felhasználó.

Valljuk be, az utóbbival nincs egyedül.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik