Még el sem ült az Elios-botrány, újabb OLAF-sztori látott napvilágot, épp a 24.hu-n, aminek a középpontjában Homolya Róbert mostani közlekedési államtitkár áll. A történet bonyolultnak látszik, de nem az annyira. Az Európai Csalás Elleni Hivatal szerint 3,3 milliárd forint támogatást vissza kéne fizetnie Magyarországnak két konkrét ügy miatt.
A fő ok, hogy Homolya több közbeszerzésben is közvetetten részt vett tanácsadóként, 2010-től viszont ő volt a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnökhelyettese. Ekkor még zajlottak a tanácsadói projektjei, ez bizony összeférhetetlen. Homolya később is sok EU-s pénzek elosztása körüli poszton mozgott, és az se jelent semmit a 444 szerint, hogy most a közlekedéspolitikában dolgozik.
Homolya 2017-es közlekedéspolitikai államtitkárrá való kinevezése után Szűcs lett a Magyar Közút felügyelőbizottsági elnöke is. Mindez azért nem lenne mindegy, mert Homolyának és feleségének is van még közbeszerzésekben érdekelt cégük. A Közbeszerzési Hatóság szerint nincs összeférhetetlenség Szűcs munkakörei között, ahogy az NFM se lát problémát ebben.
Elő is vették a fideszeseknek kiosztott kötelező szöveget: az OLAF jelentése egy „brüsszeli kampányjelentés”, megállapításai több ponton tévesek. A fejlesztési minisztérium szerint ugyanis Homolya nem vett részt a támogatói döntések meghozatalában, érdekeltségei pedig még kinevezése előtt megszűntek. Az OLAF összeférhetetlenséggel kapcsolatos észrevételei a tárca szerint zavarosak.
(Kiemelt kép: MTI Fotó/Soós Lajos)