Tech

Néhány óra egy-egy link felezési ideje

A közösségi oldalakon órák kérdése, hogy az általad megosztott tartalom érdektelenné váljon.

Rendben, aki nem ma találkozott először az internettel, az nyilván nincs meglepve azon, hogy bármely oldal hírfolyamában az egyre lejjebb kerülő tartalom egyre kevesebb kattintást fog kapni – a Bitly azonban most átlagot vont és megállapította, hogy mi az egyes közösségi oldalakon a linkek felezési ideje.

Terminológiájukban a felezési idő az az időmennyiség, amely alatt a link fele annyi kattintást kap, mint csúcskorában. Vagyis vesszük azt a percet, mikor a legtöbbeket érdekelt és megnézzük, hogy mennyi idő alatt jön össze ezen legnagyobb szám felének megfelelő érdeklődő. Ez az időmennyiség azért lehet érdekes, mert újabb csúcsosodást a közösségi oldalak előbb leírt tulajdonsága miatt nem érdemes remélni és a felezési idő eltelte után már csak elhanyagolható mennyiségű kattintás várható.

A Bitly átlagai alapján a Twitteren 2.8, a Facebookon 3.2, míg a direkt hivatkozások (tehát az e-mail vagy chatelés) esetén 3.4 óra a felezési idő – ez idáig rendben is van, hiszen tagadhatatlan, hogy a három közül a Twitter a leggyorsabb, míg egy e-mail a leglassabb iramú megosztási platform.

A megdöbbentő eredményt a YouTube produkálta, ahol egy megosztott link – és ez látható a mellékelt grafikonon is – bár lassabban éri el a csúcspontját, (ami ráadásul kisebb is, de) az utána várható felezési idő 7.4 óra.

Azonban bárhol is osztanánk meg tartalmat, biztosra vehetjük, hogy fél nap elteltével a kutyát sem fogja érdekelni és valami újat kell mutatni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik