Rendben, aki nem ma találkozott először az internettel, az nyilván nincs meglepve azon, hogy bármely oldal hírfolyamában az egyre lejjebb kerülő tartalom egyre kevesebb kattintást fog kapni – a Bitly azonban most átlagot vont és megállapította, hogy mi az egyes közösségi oldalakon a linkek felezési ideje.
Terminológiájukban a felezési idő az az időmennyiség, amely alatt a link fele annyi kattintást kap, mint csúcskorában. Vagyis vesszük azt a percet, mikor a legtöbbeket érdekelt és megnézzük, hogy mennyi idő alatt jön össze ezen legnagyobb szám felének megfelelő érdeklődő. Ez az időmennyiség azért lehet érdekes, mert újabb csúcsosodást a közösségi oldalak előbb leírt tulajdonsága miatt nem érdemes remélni és a felezési idő eltelte után már csak elhanyagolható mennyiségű kattintás várható.
A Bitly átlagai alapján a Twitteren 2.8, a Facebookon 3.2, míg a direkt hivatkozások (tehát az e-mail vagy chatelés) esetén 3.4 óra a felezési idő – ez idáig rendben is van, hiszen tagadhatatlan, hogy a három közül a Twitter a leggyorsabb, míg egy e-mail a leglassabb iramú megosztási platform.
A megdöbbentő eredményt a YouTube produkálta, ahol egy megosztott link – és ez látható a mellékelt grafikonon is – bár lassabban éri el a csúcspontját, (ami ráadásul kisebb is, de) az utána várható felezési idő 7.4 óra.
Azonban bárhol is osztanánk meg tartalmat, biztosra vehetjük, hogy fél nap elteltével a kutyát sem fogja érdekelni és valami újat kell mutatni.