Vitézy Dávid Facebook-bejegyzésben írta le véleményét a BKV legújabb döntéséről.
A Jarokelo.hu oldalán megjelent panasz szerint a Rákóczi tér és a Harminckettesek tere között a 4-es, 6-os villamos elviselhetetlenül zajos. A BKK válaszában azt írja, elkészültek a kiviteli tervek az adott sínszakasz felújítására. Az elképzelések szerint idén nyáron el is végezhetik a szükséges munkát.
Vitézy szerint a döntéssel több probléma is van. Egyrészt a közbeszerzési eljárások általában el szoktak húzódni, így nem valószínű, hogy a kitűzött időpontban valóban el fogják végezni a felújítást. További gondot jelent, hogy hasonló okok miatt már az Oktogon környéken is sebességkorlátozás van.
Mivel a Nagykörúton villamosbarát lámpaprogram működik, a járművek további lassításával nem néhány másodpercet, hanem egy lámpát veszítenek majd a villamosok. Vitézy szerint ezzel egy teljes perccel nőhet a menetidő.
Jól ismert a mechanizmus: a pályafelújításra szükség van és a BKV műszaki középrétege az ilyen sebességkorlátozásokkal valójában nyomást gyakorol a főnökeire és a politikusokra. Kisebb javítások és karbantartás helyett hagyják látványosan rohadni, hogy legyen rá egyszer egyben jelentős forrás, mert a kiszámítható karbantartáshoz szükséges finanszírozásban nem reménykednek
– írja a BKK egykori vezérigazgatója.
Vitézy szerint ez a mentalitás elfogadhatatlan, a BKV-nak nem lenne szabad rutinszerűen sebességkorlátozásokkal reagálnia a panaszlevelekre.
Teljes tévút: egy Járókelőn érkezett zajpanasz miatt 25 km/h sebességkorlátozást vezetett be a BKV a 4-6-os egy szakaszá…
Közzétette: Vitézy Dávid – 2018. január 27.
(Kiemelt kép: MTI/Mohai Balázs)