A projekt megvalósítására PPP (Public Private Partnership)formában kerül sor. A koncessziós szerződés kiírása magába foglalja az autópálya tervezését, építését, felújítását, üzemeltetését, fenntartását, és e tevékenységek finanszírozását is.
Az ajánlatkérő a pályázatokat két fordulóban bírálja el. A tenderjelentkezéseket március 3-tól május 3-ig lehet beadni, majd a kiíró egy kilencven napos határidőn belül, egy legfeljebb 30 nap időtartamú előminősítési eljárást alkalmaz. Ekkor legfeljebb három pályázót választanak ki a további megmérettetésre, amelyek közül választják ki a nyertest.
Az eljárásban részt vehet bármely országban bejegyzett cég, vagy konzorcium. A kiírás szerint a bel- illetve a külföldi pályázók egyenlő elbírálásban részesülnek. A tenderfelhívás szerint, a projekt finanszírozásában az EU strukturális, illetőleg kohéziós alapjaiból származó támogatási források nem szerepelnek.
A GKM álláspontja szerint, a koncessziós szerződésben előnyben részesített fizetési struktúra a “rendelkezésre állás” alapján történő díjfizetési rendszer. Ám ha a pályázóktól kedvező alternatív ajánlat is érkezik, a gazdasági tárca nem zárja ki az “árnyékdíjas” fizetési rendszer alkalmazását sem. Az azonban kikötés, hogy a majdani autópályát az egységes autópálya matricával lehet majd használni.
Az építési munkákat várhatóan 2004 harmadik negyedévében kell megkezdeni és legkésőbb 2006 március 31-én ideiglenesen forgalomba kell helyezni a mintegy 60 kilométeres szakaszt.