Három fotót töltött fel a Facebook-oldalára a Városi metamorfózisok blog, amin a főváros egyik legmodernebb, de mégis leglepusztultabb negyede látható. A XI. kerületi Infoparkban részben irodaházak, részben egyetemi-akadémiai intézmények, részben sportlétesítmények vannak, na meg irgalmatlan sok parkoló kocsi. Ez a blog problémája is.
Ki tervezi, szervezi, vezeti ma Budapestet?
Közzétette: I bike Budapest – 2017. december 18.
Az autós közlekedéssel szoros viszonyt ápoló városvezetés ugyanis sok helyen nem képes megoldani azt az alapvető gondot, hogy a város néhány szelete nem bír el több kocsit. Ilyen az Infopark is, ami a blog szerint „könnyen lehet, hogy országos rekorder az egy négyzetméterre eső előállított jövedelem terén”.
Ennek ellenére mindenhol parkoló autók állnak, függetlenül attól, szabályos-e ez. A zöldfelületeken és a tűzoltó felvonulási útvonalakon is kocsikat találni hétköznap. A blog a következőképp fogalmaz, szépen összefoglalva a problémát:
Az Infopark látványos példa arra, amikor a városvezetés és a városban levő (nem kicsi) cégek között nincs értelmes párbeszéd: itt nem épült ki értelmes tömegközlekedés (és ha lesz is, a terület szélén tervezik végigvinni), a parkolás ingyenes és szinte minden négyzetcentimétert ural, nem világos a munkamegosztás a “céges” és a valódi közterületek fenntartása között.
Korábban, Budapest-mellékletünkben már foglalkoztunk a helyzettel: a környéken fizetős parkolási övezetek, megállási tilalmas utak és szűkös garázskapacitások vannak, miközben mindenki kocsival jár ide dolgozni. Reggelente ezért megy a verseny a szabad parkolóhelyekért és minden vízszintes, nem elzárt területen kocsik parkíroznak.
Emiatt a nem autóknak fenntartott területeket tönkreteszik a kocsik, amik a kerékpárútra is felparkolnak. Maga a kerékpárút is siralmas állapotban van, már ha meg tudja valaki különböztetni a járdától felfestés hiányában. A balkáni állapotokról egy éve megkérdeztük az illetékes XI. kerületi önkormányzatot, de látszólag semmi tervük nem volt a helyzet megoldására.
Akkor azt írták, a bicikliseket a Magyar tudósok körútjára terelnék, ahova bringás piktogramokat festenének. Több parkolóhelyet nem lehet létesíteni, ezt az irodaházaknak kéne megoldani. Azt is írták, a fizetős övezet kialakítása lenne megoldás, de ehhez megelőző vizsgálat kell. A terveket akkor már megrendelte az önkormányzat, de azóta egy kapavágás sem történt, maradnak a balkáni állapotok.