Az L2 nevű műhely által nemrég kiadott jelentés szerint az Y generáció – vagy más néven az internet kora gyermekeinek – iskolázott és jól kereső tagjainak túlnyomó része napi szinten használja a Facebookot.
S míg ez nagyon jó hír Mr. Zuckerberg számára, aki a napokban annak is örülhetett, hogy az év emberévé választották, annál rosszabb hír a hagyományosabb (lásd: offline) médiumok számára. Ugyanis ez a 81%-os penetráció majdnem kétszer akkora, mint a televízió és a nyomtatott sajtó elérése.
Ráadásul a rossz híreknek itt még nincs is vége, mert a reklámok ezen elsődleges célközönsége annyira hozzászokott már az internethez, hogy a honlapok és blogok mint információforrás pontosan ugyanannyira esnek latba, mint a baráti, ismerősi kör véleménye. Ez persze véleményvezér barátaink számára sem túl jó, hiszen míg ha eddig nem értettünk egy témához, a barátainkra hagyatkoztunk, immáron viszont csak be kell írni a keresőbe, hogy mire vagyunk kíváncsiak, és hamar ugyanannyi és valószínűleg frissebb ismerettel rendelkezünk.
Mindez azt jelenti, hogy az utóbbi évtizedekben amúgy is folytonos változáson áteső marketing és hírmédia ismét tükör elé kell hogy álljon, hogy ismét megpróbáljon megújulni.
AJÁNLOTT LINKEK: