A lépés a fogyasztók védelmét, az internetes vásárlóközönség biztonságát szolgálja – szól az indoklás. Ezek szerint, aki július elsejétől e-kereskedést kíván nyitni, vagy a jelenlegit fenn kívánja tartani, annak kérelmet kell benyújtania, és a regisztrációhoz, illetve az engedélyhez személyes adatait is közölnie kell.
Kínában a múlt hónap közepén tették közzé, hogy az elektronikus kiskereskedelem legnépszerűbb platformján, a Taopaón (Taobao) az elmúlt öt évben már több mint öt millióan nyitottak boltot. Az online vásárlás az országban rendkívül népszerű, a kínai központi televízió (CCTV) egy közelmúltbéli adásából kiderült, hogy a fiatalok nagy része a rizstől, az ajándéktárgyakon át a ruhaneműkig mindent a világhálón vásárol.
Ugyanakkor az is előfordul, hogy a hirdetett áru eredete és minősége nem egyezik meg az interneten ígérttel, reklamáció esetén pedig lehetetlen kideríteni az eladó kilétét.