Az amerikai Cisco felmérése szerint a mostani 30 év alattiak, az úgynevezett internet-generáció igényei hatással lesznek a banki szolgáltatások jövőbeni alakulására is, a pénzügyi szektor az új üzleti modellek és a video szolgáltatások bevezetésével pedig akár 10 százalékos bevételnövekedést is elérhet.
A Cisco szerint az internet-generáció már nem a személyes, hanem a video és a virtuális, közösség-alapú pénzügyi tanácsadást részesíti előnyben. Az 1960 előtt született generációk körében mért 17 százalékkal szemben az internet-generációs fogyasztók közel 40 százaléka jelezte, hogy érdekli a hirdetőkkel folytatott videokommunikáció lehetősége.
Ráadásul az internet-generáció tagjai négyszer gyakrabban tesznek pénzügyi természetű észrevételeket blogokban vagy online fórumokon, mint az 1960 előtt születettek. Negyven százalékuk használ valamilyen, elsősorban a bankok által kínált web alapú alkalmazást arra, hogy felügyelje a kiadásait, csökkentse az adósságait, illetve maximalizálja hosszú távú megtakarításait. A kutatás kimutatta azt is, hogy az internet-generáció video kommunikációs eszközökön keresztül vagy mobiltelefonon szeretne pénzügyi tanácsokat kapni.
Ugyanakkor a felmérés alapján az internet-generáció is igényli a segítséget pénzügyi döntéseihez, s ebben saját bankjára is számít. Több mint egyharmaduk véli úgy, hogy segítségre szorul pénzügyei kezelésében, míg a 60-as évek előtt született generációk képviselői közül csak minden ötödik gondolkodik így.