A Protomix szoftverüzletágából Grepton Informatikai Rt. néven 2001. márciusában létrejött, kizárólag professzionális IT szolgáltatásokkal foglalkozó cég megalakulása óta dinamikus fejlődést mutat. Árbevételük évenkénti megduplázásával párhuzamosan a munkatársak és a szakmai elismerések száma is rohamosan növekedett. (Idén ősszel, pl. a vállalat hazánkban a Microsoft legelismertebb szakmai műhelyévé lépett elő azzal, hogy a negyedik az arany fokozatú minősítést is elnyerte.)
Az árbevétel szolgáltatási területek szerinti megoszlásának alakulása változatos képet mutat: az üzleti folyamat automatizálás majd felét, az üzemeltetés a negyedét, az infrastruktúra és a termékek együtt szintén a negyedét, a fennmaradó kis részt pedig a technológia-menedzsment és egyéb szolgáltatások tették ki. Az árbevétel-növekedés okai a meglévő stratégiai ügyfelekkel (Pannon GSM, Vodafone, Malév) történő sikeres együttműködésnek és az új ügyfelekkel (CIB Bank, Miniszterelnöki Hivatal, Pepsi) kialakult kapcsolatoknak köszönhetők.
A Grepton partnerstratégiájának következményeként az árbevétel 27%-át nagyobb partnerei (T-Systems, Hewlett-Packard, Microsoft) projektjein keresztül realizálta. A kizárólag szolgáltatásokkal foglalkozó Grepton 1 milliárdos bevételének értékét tovább növeli az a tény, hogy bevételének túlnyomó többségét informatikusainak kiemelkedő szaktudása teremtette meg. „Eddig elért sikereink alapja az, hogy nagy hangsúlyt fektetünk munkatársaink folyamatos képzésére, a hatékony szervezet és az egységes cégkultúra kialakítására.” – mondta Süli András, igazgató, a cégvezetés tagja. „Filozófiánk szerves része az a tanácsadói megközelítés, amelynek során elsősorban ügyfeleink problémáinak megoldására koncentrálunk, és arra törekszünk, hogy hosszú távú együttműködést alakítsunk ki velük. Így tudjuk megvalósítani elképzeléseinket, és erősíteni jelenlétünket a közép- és nagyvállalati szektorban.” A Grepton jövő évi tervei között piaci pozíciójuk további erősítése, partnerkapcsolataik szilárdítása és bővítése szerepelnek. Stratégiai követelményük pedig az, hogy megtartsák szolgáltatásaik kiemelkedő minőségét és ügyfeleik elégedettségét.
GREPTON Rt. (www.grepton.hu ): A Grepton Rt. az 1977-ben alapított Protomix Rt. szoftver üzletágának önállósulásával jött létre 2001. márciusában. A Grepton kizárólag professzionális IT szolgáltatásokkal foglalkozik négy stratégiai területen: infrastruktúra, üzleti folyamat automatizáció, üzemeltetés és technológia menedzsment. A minőség iránti elkötelezettségének bizonyítéka négy Microsoft arany fokozatú minősítés: a Gold Certified Partner cím a Support Services, az E-Commerce Solutions, az Enterprise Systems és a Collaborative Solutions kategóriákban. További információval Süli András, a Grepton Rt. igazgatója szolgál a 204-7730-as telefonszámon vagy az asuli@grepton.hu e-mail címen. A céggel kapcsolatos bővebb tájékoztató a www.grepton.hu weboldalon olvasható.