Belföld

NaturAqua, a Coca-Cola új természetes ásványvize

Budapest, 2002. november 26. Lendületes évzárásra készül a Coca-Cola Magyarország, amely 2002 év végén portfolióbővítést végez és számára új termékkategóriában, NaturAqua elnevezésű természetes ásványvízével jelenik meg a magyar piacon. A NaturAqua hazai kútból származó, nagyon magas minőségű természetes ásványvizet szénsavas és szénsavmentes változatban palackozzák 2002 év végétől.

Termékinnováció A világ első számú üdítőital gyártó cége Magyarországon, 2002–ben újabb termékkategóriában, a természetes ásványvizek piacán jelenik meg a NaturAqua-val. A Coca-Cola termékinnovációjának folyamatában világszerte mindig fontos szerephez jut a helyi ízlésvilág, helyi igények megismerése és felmérése.


A Coca-Cola Magyarország törekvése szerint a felmerülő fogyasztói igények sokféleségére egyre bővülő termékkínálatával, az alternatívák színesítésével kíván válaszolni. Ez olykor új ízek, új márkák, jelen esetben pedig a portfolió új kategóriával való bővítését jelenti. A felmérések és az elmúlt öt év piaci adatai azt mutatják, hogy az ásványvíz iránti kereslet jelentősen megnőtt és folyamatosan nő. 1993-óta ennek az italkategóriának a piaca hatszorosára növekedett. Ezeket a mutatókat és saját filozófiáját figyelembe véve, a Coca-Cola Magyarország úgy döntött, hogy 2002-ben az alkoholmentes italok körében szénsavas üdítőitalok, dzsúzok, palackozott vizek, sportitalok és jeges teák mellett, egy új kategóriában, a természetes ásványvizek piacán jelenik meg. A piacra való belépés azért is fontos a magyarországi cég életében, mert magyar termékinnovációt hajt végre, amelyet hosszú távú elkötelezettségnek tekint mind a piac, mind pedig a természetes ásványvíz kategória vonatkozásban. A termékbevezetést egy nagyon átgondolt, kétmilliárd forint értékű beruházás előzte meg, amely a Coca-Cola második zöldmezős beruházása az országban. A Zaleszentgróton felépült palackozó üzemben a legmodernebb technikával felszerelt berendezések működnek. Európában összesen öt országban létezik hasonló gépsor. Ezekhez képest azonban többletet jelent, hogy a zalaszentgróti palackozóban felszerelt berendezés a palackgyártás és a víztöltés mellett a szénsavval való dúsítást is elvégzi. NaturAqua – „A természet remekműve” A NaturAqua, a Coca-Cola új magyar természetes ásványvize Nyugat-Magyarországról, a Zalából származik. A termékinnovációt két éven át, húsz különböző kút bevizsgálása előzte meg, amelynek eredményeként a zalaszentgróti természetes ásványvízkútra esett a szakemberek választása. Az itt 610 méter mélyről felszínre hozott víz minden mutatója és ásványianyag összetétele alapján megfelel a legszigorúbb EU szabályoknak is. A NaturAqua 636,0 mg/l ásványianyagot tartalmaz, amely arány ritka a magyar piacon fellelhető természetes ásványvizek között. A NaturAqua olyan alternatíva a mindennapi egészséges folyadékbevitel biztosítására, amely az embert összekapcsolja az érintetlen természettel, mivel ez az ásványvíz magában rejti a Föld évszázadok során felhalmozódott és áttisztult értékeit, és egy emberi kéz által érintettlen forrásból származik. A NaturAqua segít a rutinokkal terhes mindennapokban is a természet közelébe kerülni, ezáltal felfrissülni, és a belső békét újrateremteni. Bevezetés A NaturAqua 2002 novemberében debütál a Foodapest szakkiállításon és jelenik meg a magyar fogyasztói piacon. A kereskedelmi hálózat feltöltése folyamatos. 2003 év elejére szénsavas és szénsavmentes változatban is 0.5, valamint 1.5 literes nem visszaváltható palackban és 0.33 literes üvegben az ország minden pontján fellelhető lesz az új természetes ásványvíz. A bevezetést televíziós és közterületi és nyomtatott kampány támogatja. „A reklámfilm főszereplője a felgyorsult városi életben nap mint nap helytálló fiatal nő, aki felfrissülésként nyit fel egy NaturAqua palackot. Amint belekortyol az ásványvízbe, azonnal a természet nyugtató és frissítő hatását átélve, belső világához visszatérve kint találja magát a gyönyörű érintetlen tájon.” – fogalmazott Tatár Ákos a Coca-Cola Magyarország márkacsoport vezetője. „A NaturAqua bevezetése nem csupán termékinnovációt jelent a Coca-Cola magyarországi életében, hanem átgondolt, hosszú távú piaci elkötelezettséget. Ennek egyik megnyilvánulási formája az a zöldmezős beruházás, amelynek eredményeképpen felépült a legmodernebb technológiával felszerelt zalaszentgróti palackozózüzem. Az elkötelezettség másik jele, hogy magyar kutat vásárolt meg a vállalat, így hazai üzemben, magyar terméket palackozhat” – fogalmazott Kallós András a Coca-Cola Magyarország közkapcsolati és kommunikációs igazgatója.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik