A háromszáz repülőtéren jelenlévő Travel Value Szövetség “kvázi adómentes” termékeket kínál úgy, hogy a dohánytermékeken kívül az összes többi árucikk adóját átvállalja.
A Ferihegyi repülőteret is behálózná a Travel Value Szövetség, amely szervezet az általa kidolgozott olcsó vásárlási formát javasolja a magyar reptéren működő kiskereskedőknek is, hiszen május 1-jétől az Európai Unióban utazó emberek számára már nem lehetséges az adó- és vámmentes vásárlás a “tax free” boltokban. (A szövetséget még 2000-ben hívták életre.)
A Travel Value továbbra is “kvázi adómentes” árakat kínál a vásárlóknak, a szövetség közleménye szerint úgy, hogy a kereskedők a dohánytermékeken kívül az összes többi árucikk adóját átvállalják. Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint ettől a termék nem válik adómentessé. Azt azonban el tudja képzelni, hogy az árakat nagyjából az adó mértékével megegyezően csökkentik. Az alacsonyabb árakat logikusan tehát nem az adók átvállalásával, hanem a kereskedelmi technikák hatékonyabbá tételével lehet elérni, de ez a vevő szempontjából gyakorlatilag mindegy.
A repülőtéren sokan vásárolnak, emiatt az üzletekben nagy a termékek forgási sebessége, ami már önmagában is javítja a kereskedelmi hatékonyságot. A gazdaságosság érdekében pedig rendkívül szűk, célzott termékpalettát, vagyis alacsony számú termékfajtát tartanak, amivel az árakat tovább karcsúsíthatják. A reptéri kiskereskedelem jó üzletnek számít, az uniós belépésünk előtt Ferihegy áruforgalma 20 millió dollár körül alakult, ezzel a harmadik helyen állt az Európai Unióhoz májusban csatlakozott tagországok légikikötői között.
Az itthon is megszűnt vám- és adómentes reptéri vásárlás miatt a kiskereskedőknek vélhetően gyorsan kell lépniük, ugyanis korábban ilyen helyzetben nagyon gyors forgalomcsökkenés történt a boltokban. Jelenleg egyébként 300 repülőtéren működnek Travel Value márka alatt üzletek.