Az „Év motorja” döntőbizottságában 56 szakújságíró vett részt. A versenyben minden olyan motort teszteltek, amelyet több országban is árusítanak. Hatvan olyan motort vettek fel listájukra, amelyek az elmúlt 12 hónapban kerültek a piacra. A győztes 1.3-as dízelmotorra az úgynevezett Multijet technológia jellemző, amelyet a FIAT kutatóközpontja dolgozott ki. A Multijet technológia elektronikus ellenőrzés révén gondoskodik a motor minél halkabb működéséről, és segítségével csökkenteni lehet az üzemanyag kibocsátást, és növelni a motor teljesítményét.
Nagy András, a Musashi Hungary Ipari Kft. gyárigazgatója elmondta: a díj a magyar Musashi gyár elismerése is, hiszen a motor egyik fontos egységét, a vezérműtengelyt az ercsi gyárban állítják elő. Magát a motort egyébként Lengyelországban szerelik össze és onnan szállítják Európa különböző autógyáraiba. A kis súly és a 70 lóerős teljesítmény, valamint a 170 nm nyomaték lehetővé teszi, hogy sokféle autóban használható ez a korszerű hajtómű. Az igazgató szerint a vezérműtengelyek gyártási mennyisége – épp e közkedveltségnek köszönhetően – további, mintegy 20 százalékkal növekszik az elkövetkező időben.