A Népszava szerint akkora a sofőrhiány, hogy a cég megpróbálja rábeszélni őket, hogy akinek van megfelelő jogosítványa és egészségileg is alkalmas, az úgynevezett besegítő szerződéssel, megemelt óraszámban vezessen a főállása mellett.
A lap kérdésére a BKV közölte, hogy a “pótsofőrök” ugyanolyan értékűek, mint a főállásban foglalkoztatottak, az úgynevezett besegítői foglalkoztatás pedig a BKV összes ágazatában szinte a vállalattal egyidős.
A besegítők rugalmas foglalkoztatása nagyban hozzájárul az utasok elszállításának biztosításához. A cég kiemelte, hogy a besegítő járművezetők az összes olyan képesítéssel rendelkeznek, mint a főállásúak. A BKV buszos üzletágában 250-300 sofőr hiányzik. A trolibuszsofőr is kevés: ott 50 besegítő dolgozik, havonta 10 főállású munkavállaló tevékenységét kiváltva. (mti)