Belföld

A proALPHA bõvíti tanácsadói tevékenységét

A proALPHA Software AG a hannoveri CeBIT-en bejelentette új elképzeléseit az Ügyfélkapcsolati Menedzsment rendszerek tekintetében. A német ERP gyártó a jövőben nagyobb hangsúlyt helyez az implementációs és tanácsadói üzletágára.

Egy átfogó ERP megoldás bevezetése során gyakran bánnak mostohagyerekként a sales és marketing folyamatokkal, hiszen ezek a szoftver-projektek általában a logisztikára és a pénzügyre, mint kulcsterületekre koncentrálnak. Ennek egyik következményeként rengeteg kiaknázatlan potenciál marad a kereskedelmi tevékenységek hatékonyságának fejlesztésében. Ráadásul, az értékesítés sikere főleg a humán tényezőn és a megfelelő stratégián múlik, így egy CRM szoftver telepítése önmagában amúgy is kevés a sikerhez.

A sales és marketing folyamatok fejlesztési potenciáljának felismerésére és a gyakorlatban is használható mérőszámok kinyerése céljából fejlesztette ki a proALPHA „sales optimalizációs” konzultációs csomagját. Az új szolgáltatás a hagyományos üzleti optimalizációs eljárásokon alapul, ám a valós kereskedelmi folyamatokhoz igazodva mellőzi a túlzott mélységű elemzést és a minden részletre kiterjedő dokumentációt. Ehelyett a szervezeti és technológiai fejlesztések megvalósítására, illetve a gyengeségek felszámolására koncentrál.

„Egy új szoftver-környezet telepítése nem egyenlő egy gyakorlatban is használható CRM megvalósításával. Az emberek, az üzleti folyamatok és az alkalmazott technológia együttműködése teszi élővé a rendszert. A hatékony kereskedelmi tevékenység alapja kizárólag kristálytisztán definiált, működőképes értékesítési folyamat lehet. A szervezet és a stratégia fejlesztése a legtöbb esetben többet hoz a konyhára, mint képzelnénk” – avat be minket Dr. Ralf Drenckhahn – a proALPHA CRM termékmenedzsere – sokéves tapasztalataiba.

A CRM rendszer bevezetése során valamennyi felhasználó – a menedzsmenttől kezdve a gyakornokokig – összes feladatát és folyamatát átvilágítják. A proALPHA üzleti folyamat-tervezője segítségével azonosíthatók a meglévő rendszer gyengeségei, így a proALPHA tanácsadói – az ügyféllel karöltve – új koncepciót állíthatnak fel a problémák megoldására. Az új modell nem csupán a rendszer használatához szükséges folyamatcélokat tartalmazza, de általános szervezet-fejlesztési javaslatokat is. A bevezetett szoftverek „mindössze” arról gondoskodnak, hogy ezeket a koncepciókat vezetés elkötelezettsége mellett informatikai oldalról betartassák.

Példák folyamatok fejlesztésére:
– A marketing és sales tevékenység átfogó és részletes, sematikus tervezése, beleértve a feladatok automatikus kiosztását, követését és az eredmény értékelését.

– A tevékenység során létrejött, felhasznált dokumentumok (ajánlatok, bemutatók, tervek, műszaki tanulmányok, hivatalos iratok) szisztematikus, a folyamatokban betöltött szerepükhöz igazított kezelése

– Külső értékesítők integrálása a belső informatikai hálózatba a proALPHA Offline CRM modulja segítségével

– A proALPHA felhasználók képzése a proALPHA grafikus vezetői információs rendszerének használatára, így ad-hoc elemzések segítségével azonosíthatóak a sikeres és a fejlesztendő területek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik