Az internetes cég mintegy 200 olyan fiókot talált az általa működtetett közösségi oldalon, amelyet gyanúja szerint oroszok hoztak létre. Ezeken az elnökválasztás idején félrevezető információkat terjesztettek az amerikaiaknak. A San Franciscó-i székhelyű cég felfedezte, hogy egy orosz médiacsoport amerikai közönségnek szánt reklámot is vásárolt.
Mielőtt a Twitter nyilvánosságra hozta információit, átadta bizonyítékait az amerikai kongresszus hírszerzési bizottságainak. Colin Crowell, a cég politikai kapcsolatokért felelős alelnöke az ügyről maga számolt be a képviselőház és a szenátus hírszerzési bizottságai előtt.
A szenátusi bizottság demokrata alelnöke bírálta a Twitter vezetőjét, szerinte cége nem értette meg időben a helyzet komolyságát, és az alelnök sem tudott érdemi válaszokat adni kérdéseikre. Mark Warner “kiábrándítónak” nevezte Colin Crowell beszámolóját, amit jobbára a Facebook közösségi oldal korábbi közleményeire alapozott.
Szeptember elején a Facebook jelentette be, hogy orosz csoportok mintegy 100 ezer dollárt költöttek politikai reklámokra az amerikai elnökválasztási folyamat idején.
A Twitter alelnöke közölte: a Facebook által jelzett 450 gyanús fiók felhasználója közül 22-nek volt Twitter-fiókja is. Emellett cége további 179 gyanús fiókot azonosított orosz felhasználóval. Megtették a szükséges lépéseket azok ellen, akik megszegték a Twitter-használat szabályait.
Az üzenetküldő platform szerint a Russia Today orosz médiacég 1823 olyan miniblogot jegyzett be, amelyek kifejezetten az amerikai publikumnak szóltak. Az orosz médiavállalkozás, amelyet az Egyesült Államokban az orosz kormányzati propaganda eszközének tartanak, 2016-ban 274 100 dollárt költött amerikai hirdetésekre, többnyire híranyagok és riportok publikálására.
Colin Crowell szerint a Twitter
készséggel áll a Szövetségi Választási Bizottság és a kongresszusi vezetők rendelkezésére a közösségi médiában megjelenő politikai hirdetések szabályainak felülvizsgálatára, szükség esetén szigorításukra.
Az alelnök a cég várható intézkedései között említette a felhasználónevek új módszerekkel történő ellenőrzését és a gyanús fiókoknak az eddiginél rövidebb időn belüli törlését. A Facebook múlt héten jelentette be, hogy azt tervezi, átláthatóvá teszi a politikai reklámozás gyakorlatát.
Néhány napja, a német választások előtt is gyanús Twitter-üzenetek keringtek, amelyekre a Digital Forensic Research Lab (DFRLab), az Atlantic Council digitális elemzéssel foglalkozó kutatócsoportja figyelt fel.