Tízből ketten akár még a meleg vízről is lemondanának egy hónapra az internetért cserébe – derül ki az eNET-Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” friss, reprezentatív kutatásából, ami az otthon fogalmának változásait vizsgálta.
Az egyes generációknak mást jelent az otthon fogalma. Ha például új lakhelyre költöznénk, de a megszokott eszközeink és szolgáltatásaink közül csak három állna rendelkezésünkre új otthonunkban, a többitől pedig egy hónapra meg kellene válnunk, vajon mi lenne az a három, amikhez a legjobban ragaszkodnánk, amikről nem lennénk hajlandóak lemondani?
- A Z generációnak (8-22 éves korosztály) az internetezési lehetőség a legfontosabb, amiről semmiképp sem lennének hajlandóak lemondani (88%). Ezt a második helyezett zenehallgatási lehetőség (44%), és a harmadik helyen szereplő tisztálkodási lehetőség (pl.: meleg víz) (43%) követi.
- Az Y generáció (23-37 éves korosztály) a netezők szerint elsősorban a tisztálkodási lehetőséghez ragaszkodnának (59%), azonban ezt minimális különbséggel lemaradva követi a második helyen szereplő internetezési lehetőség (57%). A válaszadók a harmadik legfontosabbnak az ételtárolási, főzési lehetőséget (pl.: hűtő, gáztűzhely, mikrohullámú sütő) tartják esetükben (40%).
- Az X generáció (38-52 éves korosztály) esetében szintén a tisztálkodási lehetőséget tartják a leginkább meghatározónak a netezők (60%). Esetükben a második helyen az ételtárolási, főzési lehetőség szerepel (55%), amit a tévénézés követ (38%).
Korábban arról írtunk, hogy a fiatalok harmada internetfüggő. Olvassa el ezt is:
Képünk illusztráció. Forrás: Thinkstock