Belföld

Online utazási iroda vezeti a „leggyorsabbak” listáját

A Deloitte "500 leggyorsabban növekvő technológiai vállalkozás" versenyének 2004. évi EMEA régióra vonatkozó eredményeit hirdették ki csütörtökön a Royal Academy of Arts-ban rendezett ünnepélyes díjátadón. Az idei győztes a német internetes lastminute.com vállalkozás lett.

A lista az EMEA régió (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régió 21 országának cégeit veszi alapul. A „Technology Fast 500” program tőzsdén jegyzett és magántulajdonban lévő technológiai vállalkozásokra terjed ki.

Az első helyezett az elmúlt öt év átlagában mért 96512 százalékos árbevételnövekedésével a lastminute.com, amely egy független utazási és szabadidős internetes vállalkozás.

A második a francia Netsize, amely mobil üzlettel és szórakozással foglalkozik és 75901 százalékos árbevételnövekedést produkált. A harmadik pedig az Antisoma rák-elleni biotechnológiával foglakozó Egyesült Királyság béli cég lett 20667 százalékos növekedéssel.

A Mimóza Kommunikációs Kft., az egyetlen magyar cég idén a listán, a 38. helyet érte el.

Az 500-as listára felkerült vállalkozások esetében megfigyelhető, hogy az öt év összesített árbevétele átlagosan 1243 százalékkal nőtt, míg a tavalyi év átlagos árbevétel növekedése ugyanezen 500 vállalkozásnál 1175 százalék volt, ami akkor a 2002-es növekedési adatok csaknem kétszerese volt.

Változatlanul a szoftvercégek uralják a mezőnyt (42 százalék). A különböző ágazatok részesedése nem változott jelentősen az elmúlt évhez képest. Az internetes vállalkozások mindössze 12 százalékot képviselnek a listán, ugyanakkor igen jól szerepeltek: az első 100-ban 20 internetes vállalkozás található, amelyek közül három az első 10-be is bekerült és ezek közül az egyik a vitathatatlan győztes.

Technology Fast 500 vezérigazgatói felmérés

A Technology Fast 500 sorrend összeállításán kívül a Deloitte közzétette az 500 érintett vállalkozás vezérigazgatói körében készített felmérését is. 

A kutatás szerint a folyamatos növekedésbe vetett hit magasabb, mint korábban bármikor; a vállalkozások 68 százaléka teljesen biztos vagy biztos benne, hogy jövőre is fenn fogja tudni tartani növekedési ütemét.

Az idén az alkalmazottak bizonyultak az első és legfontosabb sikertényezőnek: a vállalkozások több mint 30 százaléka szavazott erre a kategóriára (tavaly: a „megfelelő időzítés a piacon” kategória lett az első).

Az Internet valóban nyitott az üzletre: a vállalkozások csaknem 40 százaléka online intézi üzleti ügyeinek többségét, és még ennél is több alkalmazza az Internetet nem csak kommunikációra, hanem értékesítésre és forgalmazásra, munkaerő-toborzásra és ügyfél-támogatásra/ügyfélkapcsolat-kezelésre (CRM) is.

A nyertes vállalkozások adatai, ideértve az országonkénti, ágazatonkénti bontást, valamint a helyezéseket a www.deloitte.com/fast500emea oldalon a ‘Winners’ pont alatt érhetők el (a december 2-i eseményt követően).

Ajánlott videó

Olvasói sztorik