Belföld

Tarlós István: Innen lehet pénz légkondira és akadálymentesítésre

Budapest főpolgármestere pénteken újabb Budapestinfót tartott, mutatjuk a részleteket, cikkünk pedig folyamatosan frissül.

3-as metró

Tarlós szóba hozta az Árpád hídi metrómegállónál történt beázásokat. Elmondta, szigetelésjavítás szükséges az állomásnál, amit bentről nem lehet elvégezni, csak az utca felől. Augusztus 20-án nem volt munkavégzés a helyszínen, ezért történt a beázás – a vizet azóta kiszivattyúzták. Hozzátette: extrém csapadék esetén a szigetelés befejezése után is elképzelhető beázás.

ezért elrendelték a 24 órás szivattyúfelügyeletet.

Ebben az időpontban lehetetlen volt korábbi időpontot választani – ezt már arra mondta, hogy miért pont most kellett elkezdeni a Nyugati téri gyalogos lépcső elbontását. Szerinte blődség, hogy a teljes felüljárót elbontanák.

A felújított szerelvényekről elmondta:

  • 13 darab van belőlük Magyarországon,
  • ebből 11 rendelkezik engedéllyel,
  • a 12. tartampróbája megvolt, valószínűleg szeptember 12-én forgalomba is állhat,
  • a 13. szerelvény tartampróbája második felében befejeződik, ha minden rendben, a hónap végén az is forgalomba állhat.

Tarlós a bakikkal kapcsolatban elmondta, kitartanak a 2,5 milliárdos kötbér mellett.

El tudom képzelni és támogatni is tudom, hogy ha a 3-as metró felújítása nem viszi el ezt a pénzt, akkor akár a szerelvények légkondicionálásra és az állomások akadálymentesítésre is lehet majd fordítani.

A főpolgármester emlékeztetett, a metróval kapcsolatban volt egy feladat, amit évtizedekig nem végeztek el, most viszont sort kerítenek rá.

Ha most annyi pénzünk van, amennyi és annyi akadálymentesítésre futja, amennyire, akkor az azt jelenti, hogy ne is végezzük el a felújítást? Nem kockáztathatjuk, hogy ha kevés a pénzünk, amiatt ne is kezdjünk bele. A BKV adósságát egyébként 2015 második felében vállalta át a kormány, előtte csak fedezet nélkül lehetett volna belevágni

– mondta.

2017 november elejétől várhatóan egy évig csak Kőbánya-Kispest és Lehel tér között járnak majd a metrók. Kiderült az is, hogy a metrópótló buszok útvonalának kialakítását és az úttechnikai feladatokat már elvégezték. Tarlós szerint azok is hamis információk, hogy ne lenne fedezet a metrófelújításra.

Ez a projekt egyébként 100 százalékosan fővárosi beruházás, ami csak uniós pénzből, illetve a Fővárosi Önkormányzat forrásából valósul meg.

Árvízvédelem

Sokszor hallani, hogy a Nánási út – Királyok útja nyomvonalra nem készült semmi. Ma utánanéztem, két döntéselőkészítő tanulmány és egy összehasonlító szakértői vélemény is készült. Ezen a három anyagon kívül négy olyan szakértői vélemény is van, ami nem ezt a nyomvonalat ajánlja

– mondta a gáttal kapcsolatban. Hozzátette, őt egyetlen dolog zavarja: az ő nevével hirdetnek meg tiltakozó eseményeket a Rómaira úgy, hogy nem egyedül ő dönt, hanem egy 34 tagú testület. A főpolgármester ezután felolvasott egy levelet, amiben egy 82 éves amerikai férfi arról írt, hogy Budapesten járt, imádta, különösen a tömegközlekedés tetszett neki.

Újságíró kérdések

A negyvenöt perces beszéd után kérdezhettek a jelenlévő újságírók is. Az ezekre adott válaszokból kiderült:

  • Tarlós szerint az éjszakai polgármestereket olyan komolysággal tudjuk kezelni, mint a diák- vagy gyerekpolgármestereket, ő maximum egy kávét inna vele és szerinte annyi hatásköre lesz, amennyi felelőssége. A Night Mayor Bud az a kezdeményezés, amitől a belvárosi vendéglátóhelyek és az ott lakók is a megváltást várják.
Ez lehet a megoldás a Bulinegyed problémáira
Éjszakai polgármestert választanak, mutatjuk, mi lesz a feladata.
  • A Nyugati téri, illetve a Rottenbiller utcai felüljárók bontása attól függ főleg, hogy kapnak-e rá forrást, ha ez sikerül, műszakilag nem kizárt, hogy akár a metrófelújítás alatt elvégezzék őket.
  • A Dózsa György úti metrónál lesz mozgólépcső, amit akkor tudnak használni a kerekesszékkel közlekedők, ha valaki segít nekik, amúgy nem.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik