Nemcsak a nagy kocsik és az 1600 köbcentinél nagyobb hengerűrtartalmú dízelmotoros autók lehetnek olcsóbbak a regisztrációs adó február elsejei bevezetésének köszönhetően, hanem a kis gépkocsik is – olvasható a Világgazdaságban.
A korábbi előrejelzésekkel ellentétben nem csupán a nagy és drága autók árából faragtak le a kereskedők a regisztrációs adó életbelépését követően, hanem több kisebb kategóriájú járműéből is. A kereskedők folyamatos akciókkal is megtoldják az árcsökkentést.
A Skoda-kereskedőknél található árlista szerint igaz ugyan, hogy az 1,2 literes Fabia 0,3 százalékkal drágult, de az 1,4 literes Fabia Best ára 3,314-ről 3,264 millió forintra csökkent. Az ok: a határparitásos áron 1600 köbcentiig 10, fölötte 20 százalékos fogyasztási adót felváltó fix öszszegű új adónem kevesebb elvonást tartalmaz, s szakértők szerint úgy 2,8 millió forintos fogyasztói ár körül már érezhető a hatása.
De nem feltétlenül. A fogyasztói árak ugyanis elsősorban a gyáraktól függnek, és nem egy magyarországi márkaképviselet még nem kapta meg az irányelveket. Másoknál pedig az a koncepció, hogy most nem élnek az árkiigazítással. Így például az Opelnél, a Daewoo-nál és a Fordnál. Ezek importőrei azt a tájékoztatást adták, hogy a forint mélyrepülése idején nem emelték árakat, így most sem reagálnak azonnal. A Fiat Magyarországnál pedig úgy vélik: az amúgy is alacsony listaáraik mellett állandóan akcióznak, ezért további árcsökkentésre nem kerül sor.
„Nem akartam, hogy kirekesszék a fiamat!” – saját filmjeivel kommunikál az autista Olivér
Sokan sokféleképpen képzelik el, milyen lehet együtt élni az autizmussal, illetve egy autistával. Mi most egy átlagos magyar család, benne egy fiú és az édesanyja történetet mutatjuk be.