Média

Mélyponton a brit reklámpiac

Piccadilly Circus , London. Fotó: Szalay Dániel
Piccadilly Circus , London. Fotó: Szalay Dániel
2013 második negyedéve óta nem teljesített ilyen gyengén az Egyesült Királyság reklámpiaca. A digitális és azon belül a mobilmédia viszont hasított.

A szigetország hirdetési piaca 2017 első negyedévében mindössze 1,3 százalékkal növekedett a megelőző év azonos időszakához képest. Ez ugyan azt jelenti, hogy már 15. hónapja folyamatos a piac bővülése, valójában stagnálás közeli szintre érkezett a reklámpiac. Ráadásul 2013 második negyedéve óta ez a legkisebb növekedési mutató – derül ki a brit reklámszövetség és a warc.com szakportál tegnap publikált adataiból.

A teljes piacon belül a hagyományos médiumok kifejezetten nehezen kezdték az évet, hiszen csak a mozi volt az egyetlen nem digitális médiafajta, ahol növekedést tudtak kimutatni. A piacot a mozin kívül az internetes (digitális) reklámköltések hajtották, e területen ugyanis 10,1 százalékos emelkedést mutattak ki. Külön is említést érdemel, hogy a digitálison belül a mobil hirdetési piac 36,2 százalékot növekedett éves szinten. A keresőkben való hirdetés ugyancsak extrém nagy növekedést produkált köszönhetően annak, hogy minden negyedik angol fontot keresőhirdetésekre fordítanak a reklámozók.

A tévés reklámköltés 6,2 százalékot esett 2017 első negyedévében, ami 2009 óta nem látott mértékű zuhanás. A rádiós piac 0,1, a közterületi (out of home) piac 0,6 százalék, a direct marketing 1,5, a lappiac 11,2 százalékot esett a negyedév alatt.

Párhuzamosan tévézik és netezik a magyarok közel fele
Mintegy 3,7 millió magyar tévézik és netezik egyszerre. Ez a szokás a 18 és 49 évesek között a leggyakoribb: a korcsoport 60 százalékára jellemző ez a párhuzamosság.

Talán a foci vb segít a tévén jövőre

A warc.com ezúttal is közzétett előrejelzést az éves teljesítménnyel kapcsolatban. Ez alapján a tévés reklámpiacon idén 1,9 százalékos esésre kell felkészülni, ami pesszimistább várakozás az idén áprilisban közzétett mínusz 1,4 százalékos előrejelzésnél is. A 2018-ban azonban visszatérhet a növekedés a tévés piacra, köszönhetően a FIFA férfi futball-világbajnokságnak, melytől az elemzők 2,5 százalékos növekedést remélnek.

A reklámpiac teljes egészére az idei évre 2 százalékos növekedést várnak a szakértők. Ez 0,5 százalékkal kevesebb mint azt korábban várták.

Növekedett a hazai digitális reklámpiac
Az IAB Hungary idei első negyedéves adatai alapján 13 százalékot meghaladó növekedés volt a hazai digitális reklámpiacon. A display, a mobil és a videó területen egyaránt növekedés volt tapasztalható.
online reklám
Túl van a legnehezebb éveken a reklámipar
5,7 százalékos lehet a globális reklámpiaci növekedés idén a Magna Global szerint, de jövőre lassulás várható. A tv-t pedig globálisan is kiütheti az online.
Kiemelt kép: a Piccadilly Circus Londonban. Fotó: Szalay Dániel

Ajánlott videó

Olvasói sztorik