Reagált a Tesco, miután előbb a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, majd a FruitVeB szakmaközi szervezet is jelezte, hogy hatósági és etikai eljárást kezdeményez, mert az áruházlánc a magyar dinnyeszezon kezdetekor hirdetett árcsökkentést. A kamara szerint megalázza a magyar termelőket az akció, amelynek során 99 forintért árulják a dinnyét, ami néhány napja még 249 forint volt.
A Tesco közölte: a hatályos versenyjogi jogszabályi környezet nem teszi lehetővé, hogy a Tesco bármilyen külső nyomás hatására változtasson árain, mert az felveti a fogyasztói árakban való megállapodás gyanúját. Így nem áll módjukban visszavonni a magyar dinnyeszezon kezdetére hirdetett promóciót, mellyel azt kívánják biztosítani, hogy a hazai vásárlók néhány napon keresztül kedvezményes áron vásárolhassák meg az idei első magyar dinnyéket.
A közleményből kiderül: idén várhatóan tízezer tonna hazai görögdinnyét értékesít az áruházlánc, és ugyanennyi magyar dinnye kerül a Tesco cseh, lengyel és szlovák áruházaiba is. Az exporttal a vállalat szintén a hazai termelőket támogatja, illetve ez segítséget jelenthet túltermelési válság esetén is a magyar gazdák számára.