Belföld

A bizalmatlanság is hátráltatja a metrópara megoldását

Az orosz gyártó nem adott hozzáférést az informatikai adatokhoz – írta a Népszava.

A bizalmatlanság hátráltatja a 3-as metró felújított járműveivel kapcsolatos problémák megoldását – írja a Népszava.

A lap egy, a régi és új metrókocsik állapotát jól ismerő szakembert idéz, aki szerint „kapitális kacsa”, amit Tarlós István mondott a múlt héten, miszerint két kábelt rosszul kötöttek össze. „Minden vonaton rosszul dugták össze a kábeleket? Minden hiba ezért történt? Eddig nem arról volt szó, hogy különféle hibák voltak? A kétoldali ajtónyitásnak is ez volt az oka?” – tette fel a költői kérdést.

Úgy tudni, az információáramlás is akadozott a BKV és az orosz gyártók között. Az oroszok nem adták át a hozzáférést az informatikai adatokhoz, így a kétoldali ajtónyitásról sem jutottak információhoz a BKV-sok. Egy másik információ szerint az orosz mérnökök a magyarokat hozzá nem értéssel vádolták, ám a járművezetőknek készült kézikönyvet is sok kritika érte, a lap forrása szerint „elég hiányos a leírás”.

A Magyar Nemzet emlékeztet: Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója arról beszélt a hétfőn TV2 reggeli műsorában, hogy az öt felújított szerelvény ajtóit éjszakai műszakban, öt nap során százezerszer nyitották ki, és semmi bajuk. Csakhogy az éjszakai műszak négy óra hosszú, öt nap alatt összesen húsz óra, vagyis 1200 perc. Egy szerelvényre húszezer ajtónyitás jut, percenként tizenhat, ha elfogadjuk a vezérigazgató által mondottakat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik