A pályázat feltétele, hogy a cég beküldje:
• cégkivonatát,
• mérlegét és eredmény-kimutatását a 2002–2003 évre vonatkozóan,
• ezek könyvvizsgálói hitelesítő záradékát (csak az egyoldalasat),
• vezetői nyilatkozatot arról, hogy nincs köz- és közüzemi tartozása,
• kitöltött jelentkezési lapot, amely tartalmazza az üzleti- és a sikermutatókat,
• a rövid cégismertetőt.
Az értékelés az alábbi kritériumok szerint történik:
Gazdálkodásra vonatkozó adatok:
• nettó árbevétel (2001, 2002, 2003)
• saját tőke (2001, 2002, 2003)
• adózott eredmény (2001, 2002, 2003)
Az értékelésnél figyelembe vett további kritériumok:
a) Termelő vállalkozások
• Milyen saját fejlesztésű termékkel, védjeggyel rendelkezik?
• Vezetett-e be az elmúlt három évben új, vagy környezetbarát technológiát, és mi volt az?
• Van-e már bevezetett, vagy bevezetés alatt álló minőségbiztosítás rendszere?
• Milyen vállalatirányítási, menedzsmentinformációs rendszerrel rendelkezik?
• Vevői elégedettségét méri-e, vállal-e garanciát termékeire, rendelkezik-e vevőszolgálattal?
• Rendelkezik-e együttműködő társvállalkozói körrel, külsős szakértői körrel, akikkel együtt nagyobb megbízást vállalhat, vagy részt vehet egy közös pályázaton?
• Melyik szakmai közösséghez (kamara, szövetség) tartozik?
b) Szolgáltató cégek
• Van-e saját fejlesztésű szolgáltatása, amennyiben igen, annak 3 soros leírása?
• Van-e már bevezetett, vagy bevezetés alatt álló minőségbiztosítás rendszere?
• Milyen vállalatirányítási, menedzsmentinformációs rendszerrel rendelkezik?
• Hogyan méri vevői elégedettségét, vállal-e garanciát szolgáltatásaira?
• Miként vizsgálja felül szolgáltatásait a változó jogszabályoknak, vevői igényeknek megfelelően?
• Melyik szakmai közösséghez (kamara, szövetség) tartozik?
• Részt vesznek-e munkatársai rendszeres továbbképzéseken, belső tréningeken?
c) Kereskedő cégek
• Vannak-e állandó beszállító partnerei?
• Van-e hosszú távú szerződése vevőivel, vagy vannak-e rendszeresen visszajáró vevői?
• Vevői elégedettségét méri-e, rendelkezik-e vevőszolgálattal?
• Rendelkezik-e vevői számára könnyített fizetési rendszerrel, bankkártya-elfogadó helyként működik-e?
• Melyik szakmai közösséghez (kamara, szövetség) tartozik?
• Részese-e valamilyen értékesítési, vagy franchise hálózatnak?
• Van-e internetes honlapja, webboltja?
A rövid cégismertető terjedjen ki:
• a cég tevékenységének bemutatására,
• termékeinek, szolgáltatásainak bemutatására,
• „amire büszkék vagyunk” kifejtésére,
• „a siker titkának” megfogalmazására,
• a pályázat benyújtásának indoklására.
A jelentkezési lap letölthető a www.uzletessiker.hu oldalról, de kérésére olvasószolgálatunk is elküldi önnek. Tóth Anikó T: 437-1448. Jelentkezési határidő: 2004. szeptember 30.
A másik eltűnt túrázó élettelen testét találták meg a mentőcsapatok Szlovéniában
250 méterre volt a baleset eredeti helyszínétől, két méter mély hó alatt. A mentők szerint a túrázók eltévedtek.