Nettó 10,7 milliárd forint értékű reklámszerződést kötött tavaly november 1. és idén február 28. között a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda. Az Átlátszó közadat-igénylésben kérte ki a szerződéseket és a hozzájuk kapcsolódó megrendeléseket, amelyekből a pénz felhasználása látszik.
Az összesítésből kiderül, hogy a legnagyobb összeget, 930 millió forintot a TV2-csoport és az állami tévé reklámidejét értékesítő Atmedia kapta, amely 2016 decembere óta Tombor András kormányközeli üzletember tulajdona.
472 milliót kapott a Garancsi István tulajdonában lévő Esma, amely a villanyoszlopokra szerelt hirdetőtáblákat birtokolja. A TV2 külön is szerepel az összesítésben, 269 millió forintra közvetlenül szerződtek az Andy Vajna tulajdonában lévő tévécsatornával, 265 millió forintot pedig az Odex kapott óriásplakátok, city-lightok és BKV-poszterek kihelyezéséért.
Az Origo 160, a Ripost 100 millió forintnyi hirdetést kapott. A Mészáros Lőrinc érdekeltségében lévő Mediaworks-szel 98 millióra, a vidéki sajtóban reklámokat közzétevő Village Media Kft-vel 97 millióra szerződtek. Ez utóbbi céget 2016 április elején jegyezték be, és már első évében 34,5 millió forint adózott eredményre tett szert.
93 millió forintnyi megbízást kapott a Habony Árpád tulajdonában lévő, az ingyenes Lokált és a 888-at kiadó Modern Media Group, 86 milliót pedig az Andy Vajna tulajdonában lévő, a Rádió 1-et működtető Radio Plus Kft.
A Magyar Időknek 59, az ATV-nek 49, az Echo TV-nek 34 millió forint jutott a kormányzati reklámokból. A vidéki rádiók reklámidejét értékesítő KOD Media Kft. 34 milliót kapott, ennek a cégnek Krsko Tibor a tulajdonosa, aki Csetényi Csaba üzlettársa.
31 millióért hirdettek a Magyar Hírlapban, 28 millióért az MTVA-val szerződtek, húszmilliót a Facebookon költöttek el. 17 millió forint jutott a Pesti Srácoknak, 13 a Bencsik András szerkesztette Demokratának és 11 millió a Schmidt Mária birtokába került Figyelőnek.