Az eddigi legfontosabb megállapítások szerint a vonat berendezései megfeleltek a követelményeknek, a járművezető az előírt sebességet nem lépte túl.
A szerelvénynek a balesetkor tapasztalt mértékű megcsúszása csak rendkívüli, extrém csúszós pályán, az időjárás kedvezőtlen alakulása esetén következhet be. A vizsgálat jelenlegi szakaszában egyeztetések folynak az üzemeltetővel és a gyártóval a hasonló események elkerülése érdekében szükséges intézkedésekről.
A szervezet balesetvizsgálói meghallgatták az érintett személyzetet, az egyik sérültet, beszerezték és kiértékelték a rendelkezésre álló adatrögzítők adatait. Felvették a kapcsolatot a szerelvény üzembentartójával, gyártójának magyarországi képviselőivel, hazai beszállítójával; segítségükkel beszerezték a szerelvény részletes műszaki dokumentációját és további adatrögzítők adatait. Az említett szervezetek bevonásával és rendőrségi részvétellel éjszakai üzemben futáspróbákat tartottak a balesetben érintett és egy másik szerelvénnyel.
A 2-es metró vonalán a Pillangó utcánál tavaly december 5-én történt baleset, egy érkező metrószerelvény nekiütközött az előtte lévő, már az állomás peronja mellett álló vonatnak. A balesetben tízen megsérültek.
(MTI)