A napokban Budapestre visszaérkezett Ikarus 489-es Polaris 2001-ben készült és akkoriban a 21. század Ikarusának szánták. Összesen 11 darabot gyártottak a típusból a szigetországba, ahol az Arriva üzemeltetésében közlekedtek. A DAF alvázra épített kocsik teljesen új formatervükkel és új műszaki megoldásaikkal jelentős fejlesztésnek számítottak és a brit városokban napjainkig futottak.
Bár finanszírozási okokból a rendkívül ígéretes típusból tizenegy kocsinál több nem épülhetett, a legendás Ikarus gyár tervezői és mérnökei bebizonyíthatták, hogy képesek a nyugat-európai piacok megrendelésére is korszerű autóbuszokat tervezni még a 2000-es évek legelején is
– olvasható a múzeum közleményében.
![](https://s.24.hu/app/uploads/2017/04/18056162_1432122513498186_7289249967452066019_o.jpg)
![](https://s.24.hu/app/uploads/2017/04/18077320_1432122600164844_522826715045601014_o.jpg)
![](https://s.24.hu/app/uploads/2017/04/18056087_1432122596831511_9067962979616093564_o.jpg)
![](https://s.24.hu/app/uploads/2017/04/18076529_1432122556831515_3278928735561336780_o.jpg)
![](https://s.24.hu/app/uploads/2017/04/17966368_1432122633498174_3544097375208474269_o.jpg)
Mivel a Polaris volt az utolsó a gyár egyedi igényekre készült termékei között, a szakemberek úgy érezték, hogy a magyar járműipar és a közlekedéstörténet szempontjából fontos mérföldkőnek számító autóbuszt megmentik és Magyarországra hozzák.
A buszt az angliai Leedshez közeli Arriva telephelyről, Cleckheatonból hozták haza, a jármű kompon, a kontinensen pedig a biztonságos szállítás érdekében tréleren érkezett meg Budapestre.
A Közlekedési Múzeum közleményében emlékeztetett, hogy tavaly év végén vásárolta meg az utolsóként legyártott tíz Ikarus 66-os faros autóbusz egyikét. A most hazatért Ikarus Polarissal a múzeum folytatja a gyűjteményéből hiányzó, de meghatározó, legendás magyar járművek megmentését.