Egy SX4 S-Cross gördült le 3 milliomodikként a gyártósorról szerdán az esztergomi gyárban. Ez a szám már önmagában is jelentős, és nagyszerűen kifejezi, 1991-es alapítása óta a magyar vállalat jelentősen hozzájárult a márka hazai és európai sikereihez. Csupán néhány adat, amelyek jól jelzik a folyamatos fejlődést: 1992-ben 970 gépjárművet gyártottak le, 2005-ben túllépve a százezres határt, már 136 311 autó készült Esztergomban, 2008-ban pedig 281 686 kocsi gurult ki a gyárból.
Az elmúlt 26 évben ikonikus modellcsaládok hagyták el az esztergomi futószalagot: 1992-ben az első generációs Swift, 2000-ben a Wagon R+, 2003-ban az Ignis, 2005-ben a Swift újabb generációja, 2006-ban az SX4, 2008-ban a Splash, 2010-ben a 3. generációs Swift, 2013-ban az SX4 S-Cross, 2015-ben pedig az új Vitara. Utóbbi modell eladási adatai alapján toronymagasan vezette a városi-terepjáró (SUV) kategóriát, és ezzel együtt a személyautók mezőnyét tavaly. Így a gyár szerint nem csoda, hogy 2016-ban 2009 óta először ismét a Suzuki lett az összesített személyautó-eladási lista éllovasa 11 266 itthon eladott autóval. A 2016. abból a szempontból is rekord év volt a Magyar Suzuki történetében, hogy a márka 11,67% százalékra növelte részesedését a magyar személyautó-piacon.
A magyar gyárban készült autók futnak a Dominikai Köztársaság, Guatemala, vagy a Csendes-óceán délnyugati részén található Vanuatu útjain is. A tavalyi 211 266 gyártási darabszámból ugyanis az eredményes hazai értékesítésen túl a vállalat több mint száz országot szolgált ki a globális exportpiacokon.
Ha végignézem az elmúlt két és fél évtizedet, büszkeséggel töltenek el az elért eredmények. Nagyon fontos, hogy megálljunk az ilyen mérföldköveknél, mint amihez most érkeztünk, és elismerjük munkánkat. Nagyszerű teljesítményt nyújt nap mint nap az a háromezer kolléga, akik hozzájárultak ahhoz, hogy a 3 milliomodik magyar gyártású Suzuki is elkészülhessen – emelte ki a gyár vezérigazgatója, Yoshinobu Abe a jeles esemény alkalmából.