A Forma-1 idei első futamon, az Ausztrál Nagydíjon egyedül a Felipa Massa nem került körhátrányban Vettelékkel, Hamoltonékkal és Max Verstappennel szemben. Sporthasonlattal élve olyan volt, mint a spanyol elsőosztályú futballbajnokság, ahol van három csapat, meg a többiek. Utóbbiaknak esélyük sincs labdába rúgni, bajnoki címet szerezni. Ők csak a nézőcsalogatás szükséges töltelékei, mert akkora a pénzügyi lemaradásuk, a költségvetés nagyságának különbsége, ami bebetonozza az erőviszonyok állandóságát.
A Ferrari, a Mercedes és a Red Bull is körönként bő másodpercnyi előnnyel jár a többiek előtt, ami azért gáz, már annak, aki élvezetes versenyt szeretne látni. A hétvégi Kínai Nagydíj előtt ezen az oltári differencián háborognak többen is a kicsik közül. A tavaly, a konstruktőri verseny negyedik helyén záró Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley szerint például kifejezetten aggasztó a helyzet mert az idei szabályváltozások nem hogy segítettek volna nekik a felzárkózásban, hanem csak növelték az pénzügyi lehetőségek különbségéből amúgy is meglévő hátrányukat.
Az egész Forma-1 arról szól, hogy mennyit tudsz költeni. Amíg ez így van, nem hogy versenyegyenlőség nem lesz, hanem nőni fognak a különbségek. Fokozatosan be lehetne vezetni a költségcsökkentési lépéseket és ha ezt az új tulajdonos megteszi, az csak jót tesz a sportágnak
– fogalmazott a Force India helyettes csapatfőnöke.
Az új tulaj, az amerikai Liberty az érkezése után már jelezte, szeretné megreformálni, egyenlőbbé tenni az F1 bevételeinek csapatok közti szétosztását, ahol jelenleg túl nagy a differencia.