Kivétel nélkül folytatódnak az olimpiára tervezett közlekedési projektek – nyilatkozta a Magyar Időknek Homolya Róbert, a fejlesztési tárca államtitkára, aki arról is beszélt: az utóbbi évek legnagyobb gyorsforgalmi fejlesztési programját viszi véghez a magyar kormány 2022-ig: 2470 milliárd forintért egyebek mellett mintegy 900 kilométer új autópálya, autóút és gyorsút készül.
A gyorsforgalmi utak fejlesztésére fordítandó összeg 45 százaléka uniós forrás, a fennmaradó 55 százalék költségvetési pénz; a munkálatok eredményeként valamennyi megyeszékhely elérhető lesz gyorsforgalmi úton, a sztrádák pedig 2022-re az országhatárig vezetnek majd.
Ennek részeként kiépül a kötött pályás kapcsolat a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre, háromsávosra bővül az M1-es és M7-es autópálya, és megépül a Galvani úti híd. Az említett fejlesztések jelenleg az előkészítés szakaszában vannak, ha ezzel a munkával végeznek, akkor lehet döntéseket hozni a megvalósításról és a finanszírozásról.
A repülőtéri vonatok a Keleti vagy a Nyugati pályaudvarra futhatnak majd be, és a kormány arról is döntött, felújítják a két patinás fejpályaudvart
– jelezte az államtitkár.
Szerdai számában a lap megemlíti, hogy az Esztergom és az M1-es út közötti gyorsút nyomvonaláról a közelmúltban döntött a kabinet. Emellett új Duna-híd épül Komáromban, várhatóan a nyáron írhatja alá a szerződést a magyar és a szlovák kormányfő.
Emellett a Magyar Közút beruházásában 140 milliárd forintért javítanak meg mintegy ezer kilométernyi útszakaszt 2018-ig. Ezek között van 60 méteres bekötőút és több kilométeres autópálya-szakasz, néhány tíz millió forintos, illetve több milliárdos projekt. Az előkészítés már többnyire lezajlott, a nyár folyamán nekifoghatnak a munkának a kivitelezők.
Lázár János egyébként az olimpiai pályázat visszavonása után azt mondta,
Budapestnek nem kellett az olimpiára ezermilliárd forint fejlesztési forrás,
így abból a vidék fejleszthető.
(MTI)