Viszonylag visszafogottan költött az állam kommunikációra a tavalyi év utolsó negyedében – legalábbis a megelőző időszakok pénzszórásához képest. A Nemzeti Kommunikációs Hivatal közzétette a Közbeszerzési Értesítőben, hogy mire mennyit fordított tavaly október és december között abból a 25 milliárd forintos keretösszegből, amely a rendelkezésére áll.
Nem árt felidézni: 2015 közepén a Nemzeti Kommunikációs Hivatal ekkora összegű keretre szerződött le az állami intézmények kommunikációs feladatainak ellátására. A pénzeszsákot három konzorcium veszi körül, közülük kettőnél politikai szálat is szokás emlegetni. A Rogán Antal kabinetminiszter barátjának tartott, egyben a Pasa parki szomszédjának számító Csetényi Csaba tulajdonában van a Network (korábban HG) 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft., ezek alkotják az Egyesült Reklám Konzorciumot. A külgazdasági és külügyminiszter, Szijjártó Péter barátjaként emlegetett Kuna Tibor érdekeltsége a másik konzorcium, a Trinity-Sprint konzorcium (Trinity Communications Kft. és Sprint Nyomdaipari Kft.). A harmadik konzorciumot a Mindshare Médiaügynökség Kft., a HAB Advert Kommunikációs Ügynökség Kft. és a Goodwill Communications Kft. alkotja.
Hihetetlenül pontos becslők
A negyedik negyedévben alig több mint 3 milliárd forintot szánt ilyen célra a kormány, illetve az állami intézmények. Ráadásul ennek csaknem felét a harmadikként említett konzorcium – egyetlen megbízás elnyerésével – be is zsebelte. Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) az állampapír-eladást akarta népszerűsíteni és tovább erősíteni, ez megért az ÁKK-nak 1,44 milliárd forintot.
Azért a Csetényi-féle konzorciumnak is jutott milliárdos falat: az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntések népszerűsítével kapcsolatos feladatok ellátására 1,15 milliárdot sem sajnált a Rogán-vezette propagandaminisztérium.
Érdekesség, hogy 27 tenderre kötött szerződést a kommunikációs hivatal, 26-nál – így a két, egymilliárdnál is drágább esetében is – a becsült összeg forintra megegyezett a végső szerződési értékkel, a fennmaradó egy esetben, a legkisebb, 353 ezer forintos megbízásnál pedig 36 ezer forinttal lőtték túl a becsült árat.
- 23,4 millió forint: negyedik negyedéves rendezvények kommunikációs feladatai, sajtószemle, médiaelemzés (a Honvédelmi Minisztérium megbízásából)
- 10 millió forint: Nemzetközi Holokauszt Emlékszövetség-elnökségről szóló kiadvány elkészítése a Miniszterelnökség részére
- 111,4 millió forint: a Pécsi Tudományegyetem 650 éves jubileuma kapcsán integrált reklámügynökségi szolgáltatások beszerzése
- 24 millió forint: belső vállalati kiadvány és egyéb nyomdai termékek gyártása a MÁV számára
- 7,45 millió forint: reklámajándék beszerzése ugyancsak a MÁV számára
- 19 millió forint: hirdetési és médiaszolgáltatások megrendelése, valamint médiavásárlási feladatok ellátása a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemnek
- 0,35 millió forint: európai örökség címet és a magyar címbirtokos helyszíneket bemutató kiadvány a Miniszterelnökség megbízásából
- 17,8 millió forint: a Maciva (Magyar Cirkus és Varieté) Nonprofit Kf. médiamegjelenéseire
- 108 millió forint: DVB-T platformkampány médiafelületei, tervezési és gyártási feladatai az Antenna Hungária részére
- 6,4 millió forint: Magyar Posta brandek (imázs) kutatás
- 7,9 forint: ügetőszilveszter 2016 a Kincsem Nemzeti Lóverseny és Lovas Stratégiai Kft. megbízásából
- 4,5 millió forint: Kincsem+ promóció a Magyar Lóversenyfogadást-szervező Kft. részére
- 74 millió forint kommunikációs feladatok ellátása a Hungarocontrol Zrt. számára
- 7 millió forint: Győr-keleti elkerülő II. ütem médiavásárlás (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. részére)
- 11,6 millió forint: nyomtatott anyagok és kapcsolódó termékek beszerzése grafikai tervezéssel (agrárminisztérium megbízásából)