Sport

Hosszú Katinka újabb területet hódít meg

Az Iron Lady betör a streetwear piacra is. Többek közt. Termékfejlesztés saját ötletek alapján, magyar szakemberek bevonásával történik. Összességében már 36 fő dolgozik neki.

Hosszú Katinka interjút adott egy alapvetően a sport üzleti oldalával foglalkozó szakportálnak, a sportsmarketing.hu-nak. A beszélgetés alatt érthető módon legkevésbé az úszásról esett szó, ellenben márkaépítésről, üzleti jövőről, új Iron Lady termékekről annál inkább.

Kiderült többek közt, hogy:

  • Miután a kínai sajtó 2012-ben elkeresztelte Iron Ladynek (lásd a keretest alul), először csak mosolyogtak a néven, majd amikor férjével, Shane Tusuppal elhatározták, hogy belépnek az üzleti életbe, több más ötlet közül ezt a nevet választották. Az ok prózai: ez fejezi ki legjobban Hosszú személyiségét: nem a győzelem a legfontosabb, hanem az edzések, a hozzáállás, a munka, a kitartás, azaz mindaz, ami odavezet.
  • A termékfejlesztés saját ötletek alapján, magyar szakemberek bevonásával készül, 36 ember dolgozik a csapatban.
  • Az üzlettel Katinka már több időt tölt, mint amennyit az úszás megengedne, ezért bár szereti csinálni, de egyre több dolgot ki kell adnia a kezéből.
  • Férje, Shane Tusup, akinek üzleti diplomája van, duplán, helyette is helytáll e téren, de kevesen tudják, hogy rendkívül kreatív ember lévén például számos sok grafikai megoldásban is benne van a keze munkája.
  • Az Iron Lady termékek sora az első könyvvel indult, ezért ez a legkedvesebb számára a sokasodó termékek közül.
  • Eddig a motivációs könyvből három kötet jelent meg magyarul, de folyamatban van az angol kiadás is.
  • A webshopból természetesen Magyarországról rendelnek leginkább, de ott is terjeszkednek a nemzetközi piac felé, már az olimpia idején is sokan vásároltak külföldről is.
  • A közeljövőben szélesítik a ruházati üzletágukat, új termékekkel erősítik streetwear kollekciót.
  • A tőle már megszokott mindennapos facebookos kommunikáción kívül a YouTube-csatornára helyezik a fő hangsúlyt a közeljövőben, egyre több film kerül majd fel az eddigi 30 darab “Inside the forge” videók mellé.
  • A londoni olimpia után Katinka még minden felkérésnek eleget tett, mert a megjelenések segítették a név- és a márkaépítésében. Ma már több felkérést utasít vissza, mint amennyit elfogad. Most már ő irányít. A
  • Szponzorok közt válogat, vannak ajánlatok, amiket visszautasít. A multik sokszor csak a klasszikus “legyen egy logó a pólón” megjelenést akarják, míg ők rendre olyan együttműködésben gondolkodnak, amelyben mindkét fél együtt nő, együtt fejlődik. Ezért jelenik meg csak a Biotech és az Univer oldalán.
  • Egy-egy kampányra nem szerződik, mert “az ember arca úgy hamar elhasználódhat”.
  • Az Iron Aquatics elsősorban sportszakmai dolgokban különbözik a többi szakosztálytól. Klubjukban a fő cél nem a korai versenyeredmények, ezzel állami támogatást biztosító olimpiai pontok elérése, mert ezzel “sok tehetséges fiatal 15-16 éves korára megutálja az úszást, és akár olyan technikai hibák is kialakulnak, amiket 8-10 év úszás után már alig lehet kijavítani”. Az ő filozófiájuk szerint időt kell hagyni a tanulásra, az eredmények elérésére.
  • Hosszú úgy gondolja, más magyar sportoló is képes lehet arra a sporton keresztül történő márkaépítésre, amit ők elértek, lévén ők is akkor kezdték az egészet, amikor még egyetlen olimpiai érme sem volt.
  • Az egész márkaépítés fő célja, hogy mire abbahagyja az úszást, már készen és legfőképp stabilan kell működjön az Iron Lady márka több üzleti területen is.

Honnan ered az Iron Lady márkanév?

Régi történet, de ha valaki még nem ismeri, most leírjuk:

Az Iron Lady nevet a kínai sajtó adta, miután 2012-ben, Pekingben a rövidpályás Világkupán Katka úgy győzte le az egyik legnagyobb helyi sztárt, Luit, hogy pár perccel előtte még egy megerőltető 400 vegyes döntő után mászott ki a vízből

Az úszást követően a vegyes zónában a helyi sajtó képviselője megkérdezte tőle, hogy lehetséges ez, “vasból vagy”? Majd másnap az újságban már ezzel a címmel jelent meg a tudósítás: Iron Lady.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik