Az IKEA Magyarországon lévő két áruháza 14,5 százalékos növekedéssel mintegy 54 milliárd forint árbevételt ért el a tavaly augusztusban zárult üzleti évben, ami a csoporton belül kiemelkedő, a harmadik legnagyobb növekedés – ismertette Marek Feltl, az IKEA régiós vezetője sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.
Elmondta, a kiemelkedő magyarországi eredmények megteremtik a lehetőséget a további beruházásokhoz. Ismertette: tavaly 7,2 millió egyedi látogatója volt az áruházlánc magyarországi honlapjának, 5 millióan mentek el az áruházakba, és 3 millióan vásároltak is. Az átlagos áruházi költés szintén emelkedett tavaly, 16 ezer 700 forint volt, ami 10 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.
A 687 dolgozót foglalkoztató társaság teljes magyarországi bevételének 24 százaléka a konyhai bútorokból és kiegészítőkből származott, naponta átlagosan 15 konyhavásárlás történik a magyarországi IKEA áruházakban – mondta.
Árvai Eszter, a budaörsi áruház vezetője elmondta, hogy februárban elindítják az online vásárlás tesztüzemét, ami a budaörsi áruházban áruházi átvétellel fog működni. Nyáron pedig a házhoz szállítás is elindul, vidékre is. A termékek kiválasztása és online fizetése után kiválasztható az átvétel ideje, minimális rendelési érték nincs, a termékek 75-80 százaléka elérhető lesz így, az élő növények vagy a méteráru kivételével.
Szabó Ágnes, az idén nyíló soroksári áruház vezetője arról beszélt, hogy a csoport a régióban Magyarországon hajtja végre a legnagyobb fejlesztéseket. A közel 17 milliárd forintból megvalósuló új beruházás építése befejeződött, január óta a belső munkálatok zajlanak 34 ezer négyzetméteren.
Íme egy videó az építkezésről:
(MTI)